Parkside: een nieuw A-merk in gereedschap

Parkside: een nieuw A-merk in gereedschap

Categorie
Retail
Adverteerder
LIDL
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2021
Paginanummer
345

Nominatie 2021

Doelstelling

Een A-merk in gereedschap introduceren, dat topkwaliteit en lage prijs combineert.

Doelgroep

Alle Nederlanders met een gereedschapskist.

Merkomschrijving

Parkside is het eigen merk van Lidl in gereedschap. Vele malen goedkoper dan de topmerken, maar kwalitatief minstens zo goed, zo niet beter. In de Consumentengids van mei 2021 wint de Parkside accuboormachine zowel het predicaa Beste uit de Test (8,2) als Beste Koop. Alle concurrenten scoren lager en zijn driemaal zo duur…

Concept

Lidl wil van Parkside een echt A-merk maken. Er wordt daarom een campagne gestart zonder Lidl als afzender. Door verleidelijke beelden van de vele features en consumentenbondpredicaten wordt de begeerte tot grote hoogte gestuwd. Er wordt afgesloten met het merk en de ongelofelijke prijs. Men kan de boormachine reserveren op Parkside.nl.

Media- en middelenstrategie

Niemand kan om Parkside heen: TV, OLV, bioscoop, (D)OOH, steigerdoeken, billboards, high impact banners, print en social. Vrouwelijke influencers maken in een kluschallenge de prachtigste meubels en creaties. Een week later volgt de ontknoping: Parkside is exclusief bij Lidl verkrijgbaar.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken