Paraplu

Paraplu

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
RVS
Bureau
THEY
Jaar
2006
Paginanummer
182

Winnaar 2006

Doelstelling

1. Vernieuwen van het RVS merk zodat nieuwe (doel)groepen kunnen worden aangesproken; 2. Nieuwe en meer complexe financiële producten aan het merk kunnen verbinden; 3. Het RVS merk zowel dichtbij als daadkrachtig laten overkomen.

Doelgroep

1. Marketingdoelgroep: 18+ m/v. Iedereen die regelmatig behoefte heeft aan, of gebruik maakt van een financieel product 2. Communicatiedoelgroep: Jonge mensen / jonge gezinnen die zich - gezien hun levensfase - regelmatig oriënteren op de financiële markt en vanwege uiteenlopende redenen behoefte hebben aan passende financiële oplossingen.

Concept

Aanwezig te zijn op relevante momenten in het oriëntatieproces van de klant (Top of Moment i.p.v. Top of Mind). In communicatieconcept centraal stellen van de meest unieke asset die RVS te bieden heeft: de adviseur. In campagne duidelijk onderscheid t.o.v. overige financiële dienstverleners op toon: Overige financiële dienstverleners communiceren of heel functioneel, heel feitelijk of juist humoristisch. Het RVS concept is er als enige op gericht mensen te betoveren en bij het merk te betrekken.

Media- en middelenstrategie

Niet gespitst op Top of Mind, maar wel op Top of Moment. Hierdoor wordt voor elke deelcampagne (intern, arbeidsmarkt, hypotheken, pensioenen) een specifieke middelenmix ingezet, gebaseerd op boodschap en doelgroep met als doel aanwezig te zijn op het beslismoment. 1. Bekendheid concept en imago: landelijke inzet TV met (regionale) tag-ons; 2. Continuïteit en call-to-action: momentmedia door het hele jaar claimen; 3. Adviseurs en call-to-action: inzet van regionale media; 4. PR: Out of the Box actiemechanismen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken