OXFAM NOVIB. AMBASSADEURS VAN HET ZELFDOEN.

OXFAM NOVIB. AMBASSADEURS VAN HET ZELFDOEN.

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Oxfam Novib
Bureau
N=5 i.s.m. Kong
Jaar
2008
Paginanummer
458

Doelstelling

Oxfam Novib wil een eigen herkenbaar en relevant merkprofiel in het brede veld van ontwikkelingssamenwerking. Een profiel dat mensen opnieuw een reden geeft om Oxfam Novib te steunen.

Doelgroep

Mensen met betrokkenheid voor een betere wereld.

Concept

Oxfam Novib ziet ‘zelfdoen’ als dé sleutel om armoede op te lossen. ‘Zelfdoen’ is dan ook hét centrale begrip in de nieuwe campagne. Een campagne waarin Oxfam Novib op originele wijze bewijst dat ‘zelfdoen’ werkt. Daarom noemt Oxfam Novib zichzelf en iedereen die er aan meewerkt: ambassadeur van het zelfdoen. ‘Ambassadeurs van het zelfdoen’ is een positieve beweging waar iedereen aan mee kan doen. Iedereen kan namelijk ambassadeur worden. Ambassadeurs zijn zowel mensen die aantonen dat zelfdoen werkt: de letterlijke ambassadeurs. Als mensen die het zelfdoen mogelijk maken, zoals: hulpverleners, medewerkers, donateurs. En als je gelooft in zelfdoen, dan moet je dat ook waarmaken in de campagne. Vandaar dat de campagne samen met de mensen waar het om gaat gemaakt is. Met hun persoonlijke verhalen, tekeningen, filmpjes, foto’s, etc. worden de uitingen gemaakt. Zo ontstaat een heel eigen, opvallende en authentieke vorm die steeds opnieuw de kracht van het ‘zelfdoen’ bewijst. En Oxfam Novib een zeer herkenbare stijl geeft, zodat een heel eigen merkprofiel ontstaat. Doordat de nadruk ligt op positieve bewijsvoering wordt Oxfam Novib ook echt relevant voor de donateurs die meer en meer schreeuwen om effectiviteit.

Media- en middelenstrategie

Beperkt budget dwingt tot een creatieve media-inzet. Bewust wordt niet gekozen voor een introductie met een grote burst, maar voor een ‘olievlekbenadering’. Klein beginnen en langzaam uitbreiden via verschillende mediumtypen (tv, print, online, dm). Umfeld en herkenbare posities geven de campagne extra zichtbaarheid. Zo wordt tv in flights elke dag op dezelfde zender en tijd ingezet. En worden vaste posities geclaimd in tijdschriften. De optellingen van alle contacten geven Oxfam Novib dat eigen herkenbare merkprofiel.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken