Own the streets

Own the streets

Categorie
Durables
Adverteerder
VOLVO CAR NEDERLAND
Bureau
Grey Amsterdam
Jaar
2018
Paginanummer
258

Doelstelling

De compleet nieuwe Volvo XC40 lanceren in het premium SUV-segment voor een nieuwe urban doelgroep die niet naar de dealer gaat voor een proefrit.

Doelgroep

Stedelingen (35-55) met een actieve levensstijl.

Merkomschrijving

Volvo is het premium automerk waarbij alles draait om mensen. Door technisch voorop te lopen in gemak en veiligheid, biedt Volvo zekerheid, comfort en vrijheid. De XC40 is het nieuwe bewijs van deze belofte.

Concept

Als aftrap van de campagne zochten we de moeilijk te bereiken doelgroep op in hun eigen domein: het Amsterdamse shopping- en museumgebied. Daar domineerden we de straten via outdoor en digitale schermen. Bovendien reden er meerdere XC40's rond om een pop-up proefrit te maken: je kon direct een rit met je smartphone boeken en jouw XC40 via digitale gps-schermen volgen tot hij ter plekke was.

Media- en middelenstrategie

Brede landelijke inzet van OOH, OLV, dealerevents en social media met location based targeting. Nadruk lag op kick-off activatie met mega gevelbanieren en digitale schermen met eerste realtime GPS-tracker. Via social media nodigden kopers en influencers ook anderen uit voor een proefrit.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken