Overweg campagne

PRORAIL / QiONLY

Nominatie 2013

Bekijk deze campagne op pagina 364 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
PRORAIL
Titel
Veilig gedrag spoorwegovergangen
Bureau
QiONLY
Account
Michael van Kerkwijk, Samantha James
Copy
Janine Willems
Art
Frank Mineur, Roderic Mul, Sander Appel
Strateeg
Pieter Dingemans
Opdrachtgever
Ester van Dam
Film/Productiemaatschappij
Guerilla film: Since '88
Editor
n.v.t.
Muziek
Tony Junior
RTV-producer
QiONLY
Illustraties
QiONLY
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van PRORAIL
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van QiONLY
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Mensen bewust maken van de gevaren rondom spoorwegoverwegen en het bevorderen van veilig gedrag op spoorwegoverwegen.

Doelgroep

Alle weggebruikers (tussen 25-45)

Strategie/Concept

Met de campagne hebben we mensen letterlijk en figuurlijk laten stilstaan bij een spoorwegoverweg. Met als boodschap: wachten bij een overweg is van levensbelang. Met een radiospot en een homepage take-over die doorverwezen naar een actiepagina met meer informatie over de gevaren. Daarnaast hebben we mensen met een guerrilla stunt letterlijk laten stilstaan. Na elk oponthoud volgde een uitleg met de reden van de campagne.

Media- en middelenstrategie

Om de 'wachtmomenten' onder de aandacht te brengen hebben we een radiospot, een guerrilla actie, een homepage take-over op Telegraaf.nl, banners en een Facebook actie bedacht. Het hart van de campagne was de radiospot (met ruim 30" alléén het geluid van een overwegbel). De spot werd maar 1 dag uitgezonden - tijdens 2 spitsmomenten (8:00 & 18:00) - op de 6 grootste radiostations tegelijkertijd. Wegzappen was geen optie...

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen