Overstappen is niet eng

UPC Nederland / C+R

Bekijk deze campagne op pagina 360 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
UPC Nederland
Titel
Digitaal bellen en breedband internet
Bureau
C+R
Account
Nick Rood, Roderik Schaepman
Copy
Else Sodderland - Propaganda
Art
Wim de Boer - Camp One
Strateeg
Nick Rood
Opdrachtgever
Monique Nanninga
Film/Productiemaatschappij
Yellowfish
Editor
Taco Arts - Postoffice
Muziek
Sizzer
RTV-producer
Cariola Schouten
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van UPC Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van C+R
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Het wegnemen van gepercipieerde drempels bij het overstappen naar de kabel van UPC om digitaal te bellen en via breedband te internetten. De drempels zijn: opzien tegen de papieren rompslomp, angst voor het installeren plus de onterechte gedachte dat je je bestaande telefoonnummer kwijtraakt.

Doelgroep

Alle mensen die, om te bellen en te internetten, bij verschillende providers zitten. Maar die zich wel realiseren dat je geld bespaart door deze twee diensten onder één dak te brengen. Ze zijn alleen nog niet overgestapt.

Strategie/Concept

In de tv-commercials gaat Kim - de ‘UPC-consulente’ - bij mensen langs die nog niet zijn overgestapt naar UPC. Kim probeert overstapdrempels weg te nemen door te vertellen dat UPC nu een 100% installatiegarantie heeft en een gratis overstapservice, waarmee het opzeggen van je oude abonnement en het meenemen van je telefoonnummer via één telefoontje geregeld wordt. Kim begon als fictief figuur, die ene ‘Hans’ via z’n tv, z’n pc en z’n telefoon probeerde over te halen op UPC over te stappen. Er volgde een ‘Metamorfose’-tv-commercial met Maik de Boer, waarin Kim veranderde in een consulente van vlees en bloed. Zo ging zij vervolgens bij de mensen langs.

Media- en middelenstrategie

Geïntegreerde aanpak vanuit het thema ‘Overstappen is niet eng’. Waarbij op tv en radio het accent kwam te liggen op het zorgeloze overstappen. In de andere mediatypen (print, abri’s en pos) lag de nadruk meer op de aanbiedingen. Op internet gaf Kim iedere bezoeker een onlineadvies over bellen & internetten. Het beantwoorden van een paar simpele vragen leverde telkens een persoonlijk pakketadvies op. Zie ook www.overstappenisnieteng.nl/san

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen