Overstappen is niet eng

Overstappen is niet eng

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
UPC Nederland
Bureau
C+R
Jaar
2006
Paginanummer
360

Doelstelling

Het wegnemen van gepercipieerde drempels bij het overstappen naar de kabel van UPC om digitaal te bellen en via breedband te internetten. De drempels zijn: opzien tegen de papieren rompslomp, angst voor het installeren plus de onterechte gedachte dat je je bestaande telefoonnummer kwijtraakt.

Doelgroep

Alle mensen die, om te bellen en te internetten, bij verschillende providers zitten. Maar die zich wel realiseren dat je geld bespaart door deze twee diensten onder één dak te brengen. Ze zijn alleen nog niet overgestapt.

Concept

In de tv-commercials gaat Kim - de ‘UPC-consulente’ - bij mensen langs die nog niet zijn overgestapt naar UPC. Kim probeert overstapdrempels weg te nemen door te vertellen dat UPC nu een 100% installatiegarantie heeft en een gratis overstapservice, waarmee het opzeggen van je oude abonnement en het meenemen van je telefoonnummer via één telefoontje geregeld wordt. Kim begon als fictief figuur, die ene ‘Hans’ via z’n tv, z’n pc en z’n telefoon probeerde over te halen op UPC over te stappen. Er volgde een ‘Metamorfose’-tv-commercial met Maik de Boer, waarin Kim veranderde in een consulente van vlees en bloed. Zo ging zij vervolgens bij de mensen langs.

Media- en middelenstrategie

Geïntegreerde aanpak vanuit het thema ‘Overstappen is niet eng’. Waarbij op tv en radio het accent kwam te liggen op het zorgeloze overstappen. In de andere mediatypen (print, abri’s en pos) lag de nadruk meer op de aanbiedingen. Op internet gaf Kim iedere bezoeker een onlineadvies over bellen & internetten. Het beantwoorden van een paar simpele vragen leverde telkens een persoonlijk pakketadvies op. Zie ook www.overstappenisnieteng.nl/san
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken