Overal zit een verhaal achter

Overal zit een verhaal achter

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Tropenmuseum
Bureau
Saatchi & Saatchi
Jaar
2007
Paginanummer
424

Nominatie 2007

Doelstelling

Stimuleer groei van het bezoekersaantal door mensen met andere ogen naar het Tropenmuseum te laten kijken.

Doelgroep

Een groep mensen die iets verder af staat van kunst en cultuur dan de traditionele bezoekers van het museum. Het zijn de kosmopolieten en de pioniers van de beleveniscultuur. De eerste groep zoekt inspiratie en gespreksstof, de tweede zoekt de prikkeling van nieuwe ervaringen. We leggen een lokaal accent op Groot Amsterdam.

Concept

De doelgroep heeft een achterhaald beeld van het Tropenmuseum als een wat belerend presentatiecentrum over “De Derde Wereld”, ons koloniale verleden en een onderwijscentrum voor kinderen. Dat beeld klopt al lang niet meer. Met de campagne willen we hun verbeeldingskracht prikkelen en hen nieuwsgierig maken naar wat er in het Tropenmuseum te vinden is. Het Tropenmuseum is een schatkamer vol verhalen over mensen die het leven een beetje anders leven - een plek om op ontdekkingsreis te gaan.

Media- en middelenstrategie

Het concept wordt met een breed spectrum aan middelen tot leven gebracht. Bereik en zichtbaarheid bouwen we op met A2 en A0 posters en billboards. We plaatsen korte verhalen op strookadvertenties over diverse opeenvolgende pagina’s in dagbladen. We verspreiden leaflets en Z-cards. Op de internetsite van het Tropenmuseum en op een specifieke microsite diepen we het verhalenconcept verder uit. Ook in en om het museum wordt het verhalenidee tot leven gewekt met een banier aan de gevel, een “Verhaal van de maand” en op de entreetickets. De audiotour wordt opnieuw ingesproken in verhalende stijl.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken