OVERAL JE VRIENDEN BIJ JE

OVERAL JE VRIENDEN BIJ JE

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Microsoft
Bureau
Red Urban
Jaar
2008
Paginanummer
599

Doelstelling

Maak Windows Live Messenger gebruikers bewust van het feit dat ze nu ook met hun mobiele telefoon kunnen chatten.

Doelgroep

Zes mln. heavy users tussen de 11-24 jaar, die samen 80 mln. chatsessies per dag voeren.

Concept

Laat de doelgroep op overaljevriendenbijje.nl middels een online beleving ervaren wat Windows Live Messenger voor je mobiel kan betekenen. Stap in de wereld van vier aantrekkelijke leeftijdsgenoten die met elkaar chatten. Door letterlijk en figuurlijk de chat te volgen, komt de bezoeker in de vier totaal verschillende werelden terecht. En passant krijgen ze alle info over chatten met je mobiel. Kunnen ze direct de mobiele applicatie downloaden. En zelfs hun tag op de site achterlaten, waarmee ze kans maken op mooie prijzen.

Media- en middelenstrategie

‘Overal je vrienden bij je’ is een online campagne waarbij het Microsoft platform als medium werd ingezet. Advertising via bannering, e-mail, een virale verrassing in de website en een activity binnen Messenger resulteerde in ruim 1 mln. unieke bezoekers in 4 maanden.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken