Overal Dichtbij

MINISTERIE VAN BUITENLANDSE ZAKEN / The Oddshop

Bekijk deze campagne op pagina 278 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
MINISTERIE VAN BUITENLANDSE ZAKEN
Bureau
The Oddshop
Account
Oscar Hamming, Orfee Goedkoop
Copy
Robert van der Lans
Art
Niels de wit
Opdrachtgever
Joost Dekker, Rense Weide, Ilse Rooze
Film/Productiemaatschappij
MateMade
Muziek
Paraphrase Music
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MINISTERIE VAN BUITENLANDSE ZAKEN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van The Oddshop
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Nederlandse reizigers informeren over de vernieuwde consulaire dienstverlening van het ministerie van Buitenlandse Zaken (BZ) waarmee ze goed voorbereid op reis gaan.

Doelgroep

Reizigers

Strategie/Concept

BZ staat 24/7 voor je klaar, waar je ook bent. Deze unieke servicebelofte hebben we gebruikt in de naamgeving van alle consulaire diensten en producten met 24/7 BZ. Zo doopten we bijv. de app om tot de 24/7 BZ Reis app, het telefoonteam tot 24/7 BZ Contactcenter en werd het telefoonnummer +31 247 247 247. BZ zorgt er 24/7 voor dat je van de Akropolis in Griekenland tot de Kathmandu vallei in Nepal, Nederland altijd binnen handbereik hebt; Overal dichtbij. In de campagne lieten we letterlijk zien dat BZ Overal dichtbij is. Zo volgden we in de film een Nederlandse jongen die op bijzondere manier de hele wereld over reist, lieten we Nederlandse reizigers over de hele wereld aan het woord om ons verhaal op radio en online te vertellen en creëerden we een stand voor de Vakantiebeurs opgebouwd uit allerlei vakantiebestemmingen.

Media- en middelenstrategie

Om de doelgroep te bereiken op momenten dat ze openstaan voor onze boodschap hebben we gefocust op de customer journey. Van aanwezigheid op de Vakantiebeurs om bereik op te bouwen in het oriëntatie-proces tot een outdoor campagne rondom Schiphol om mensen vlak voor vertrek te bereiken en een pop-up ambassade bij het Holland Heineken House in Rio waardoor we zelfs hier echt dichtbij waren. Online films werden via social media en relevante blogs en sites verspreid. Ook met radio, display advertising, pre-rolls, YouTube, Facebook en Twitter waren we aanwezig op relevante momenten. En met resultaat: De campagne heeft een groot en kwalitatief bereik gerealiseerd. De online film heeft meer dan 1,1 mln views en de gemiddelde view rate op Youtube was met 27% ruim boven de benchmark van 16%. Het website bezoek verdubbelde en de app werd in de campagneperiode 20.000+ keer gedownload. Maar het belangrijkste: het heeft BZ gepositioneerd als dé partner voor Nederlanders in het buitenland.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen