Over op IBAN

Over op IBAN

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
De Nederlandsche Bank
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2012
Paginanummer
44

Winnaar 2012

Doelstelling

In Europa gaan we vanaf februari 2014 allemaal op dezelfde manier geld overmaken. Daarom krijgt iedereen een langer rekeningnummer. IBAN heet dat. Voor particulieren is de impact gering. Maar voor veel bedrijven betekent de invoering van IBAN dat zij hun administratieve en financiële systemen moeten aanpassen - een klus van soms wel een jaar. Deze campagne moet bedrijven duidelijk maken dat de invoering van IBAN consequenties kan hebben. En er vooral voor zorgen dat bedrijven dit tijdig uitzoeken.

Doelgroep

Het Nederlandse bedrijfsleven, met een focus op het MKB.

Concept

Veel bedrijven denken dat het wel meevalt met de gevolgen van IBAN. Ze kunnen zich er geen beeld van vormen. En de invoeringsdatum lijkt nog ver weg. Bedrijven komen maar niet in actie. Terwijl de invoering van IBAN toch echt iets is om rekening mee te houden. En precies die boodschap wilden we tussen de oren krijgen. We ontwikkelden een campagne die concreet maakt welke maatregelen bedrijven moeten nemen. En wat er gebeurt als ze niets doen. Want voor elk bedrijf in Nederland geldt: IBAN, houd er rekening mee.

Media- en middelenstrategie

Via advertenties in dagbladen, advertorials in vakbladen, banners en SEA informeren we bedrijven dat Nederland overgaat op IBAN en dat zij hier rekening mee moeten houden. PR en stands op beurzen en congressen verdiepen deze boodschap. Er is een online toolkit beschikbaar waar bedrijven onder meer informatie en checklists kunnen vinden. Vervolgens introduceren we via radio en print de IBAN ImpactCheck. De ImpactCheck helpt bedrijven een stappenplan op maat te ontwikkelen. Online advertorials, banners en SEA zorgen voor conversie naar de ImpactCheck. Branche- en koepelorganisaties en banken voorzien we van content waarmee zij hun leden en zakelijke klanten motiveren om aan de slag te gaan. De campagne is een succes. We zien een omslag in denken: nog ruim voor de deadline is het voor veel bedrijven duidelijk dat ze echt met IBAN aan de slag moeten.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken