Out of Home TV

Out of Home TV

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
UPC
Bureau
JWT Amsterdam
Jaar
2014
Paginanummer
134

Doelstelling

Introduceer buitenshuis live tv-kijken van UPC. Maak duidelijk dat UPC hiermee definitief de stap naar buiten zet: UPC is voor binnen én buiten het merk dat meer innovatie en beleving geeft dan elke andere aanbieder. Daarmee worden de Alles-in-1 Pakketten (tv, internet en telefonie) van UPC nóg aantrekkelijker voor nieuwe en bestaande klanten, en bieden we hun substantieel meer dan elke andere aanbieder.

Doelgroep

Primaire doelgroep zijn bestaande klanten (gezinnen met thuiswonende kinderen, mbo-niveau, modaal inkomen). We willen hun de bevestiging geven dat ze goed zitten omdat UPC voortdurend meer blijft bieden. En buiten live tv-kijken is natuurlijk een grote en aantrekkelijke stap voor hen. Secundaire doelgroep zijn non-customers die we met MyPrime verleiden om over te stappen op UPC.

Concept

UPC heeft de opvatting dat er geen verschil meer mag zijn, geen grens meer mag zijn tussen binnen en buiten. Want het leven van onze klanten moet binnen en buiten altijd in volle gang door kunnen gaan, zonder grenzen en beperkingen. Daarom zorgen we dat zij altijd en overal verbonden zijn zoals thuis. Buitenshuis kun je nu met UPC net zo gemakkelijk live tv-kijken als thuis, doordat je alle tv-programma's gewoon kunt meenemen. In de campagne verbeelden we onze missie door Johnny de Mol letterlijk door de muur tussen binnen en buiten te laten breken. We laten zien dat iedereen door kan gaan, binnen, buiten, overal. Don't stop me now.

Media- en middelenstrategie

Om buitenshuis live tv te introduceren hebben we een 360°-campagne ontwikkeld. Met outdoor en print voor brede awareness. Tv om de emotie van deze doorbraak neer te zetten. Radio om tactisch in te spelen op de relevantie van het moment - live Tour de France kijken bijvoorbeeld. Ondersteund door print, online en (e)dm om de sales van het Alles-in-1 Pakket hard aan te jagen. Samen vormde dit een geïntegreerde 360°-aanpak vanuit onze missie om onze klanten die elke dag meer van hun leven maken ook meer te geven.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken