OREO INTRODUCTIECAMPAGNE

OREO INTRODUCTIECAMPAGNE

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
LU, General Biscuits Nederland
Bureau
Draftfcb
Jaar
2008
Paginanummer
260

Nominatie 2008

Doelstelling

Introduceer het merk Oreo op de Nederlandse markt door het creëren van bekendheid voor Oreo én zijn unieke ‘Draaien, Likken, Dippen’-ritueel.

Doelgroep

Moeders (meer algemeen: families) met kinderen van 6 tot 12 jaar, die waarde hechten aan en genieten van de samenzijnmomenten van het gezin en die regelmatig koekjes kopen voor dat gezin.

Concept

‘Oreo inspires moments of childlike delight’: concentreer in de communicatie op het speciale moment tussen kind en ouder(s), dat Oreo weet te creëren met het unieke Oreo-ritueel: draaien, likken en dippen van het donkere sandwichkoekje in een glas melk.

Media- en middelenstrategie

Tv-commercial (30 sec.): startend een week voor aanvang van de Huishoudbeurs en gedurende het jaar meerdere flights. Outdoor: abri’s startend vanaf een week voorafgaand aan de Huishoudbeurs (o.a. centersigns bij supermarkten en tankstations).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken