Wij Nederlanders worden wereldwijd bewonderd om ons aanstekelijke Oranjegevoel. Een Oranjefeest is dan ook goed voor Nederland. En ook goed voor Heineken. Maar wat doe je als het grootste feestmoment - het EK voetbal - ineens wordt gemist?
Heineken verlegde de focus meteen naar dat ándere evenement: de Olympische Spelen. Normaal gesproken geen massaal Oranjefeest, maar daar kwam al snel verandering in. Rio werd het decor van de Oranje-trots, met het Holland Heineken House als feestend middelpunt. We huldigden er onze helden, we verwelkomden er onze sporters met groots onthaal, en we feestten er met alle andere landen. Dat wekte niet alleen internationaal veel bewondering; het vergrootte ook de nationale trots. Zo liet Heineken heel Nederland weer trots onderdeel worden van het wereldberoemde Oranje-legioen.
Daar hielp ook de zeer goed gewaardeerde TV commercial aan mee, die het Oranjegevoel koppelde aan een concrete winactie voor het HHH. En de Heineken Oranje app, die heel Nederland rechtstreeks aansloot op Rio. Daarnaast bracht Heineken relevante, aansprekende content tijdens de Spelen, waarmee 'onze' unieke manier van vieren onderstreept werd (de Klap-Mee-daille, de verrassing met surfheld Dorian, de huldiging van Dafne Schippers en vele andere gebeurtenissen in en rondom het HHH).