Orange introduceert Prepaid Music

Orange Nederland N.V. / Publicis & Publicis Dialog

Bekijk deze campagne op pagina 342 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Orange Nederland N.V.
Titel
Orange Prepaid Music
Bureau
Publicis & Publicis Dialog
Account
Arco Bregman, Derk Schneemann, Michiel van der Linden
Copy
Bram Holzapfel, webdesign Paul Hillesum, webfilms Bram Holzapfel en Marvin Duval
Art
Jan-Dirk Bouw, webdesign Arnold de Kok, webfilms Jan-Dirk Bouw en Cliff Deun
Strateeg
Caroline van Lieshout, Tjibbe Renkema (Initiative)
Opdrachtgever
Simone Williams, Simone Kenter, Fleur Bernhard
Film/Productiemaatschappij
Joel Pront
Editor
Stuart Reeves, Joel Pront
Muziek
Ian Houston Shadwell
RTV-producer
Frank van Ree
Fotografie
Collider (Sydney)
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Orange Nederland N.V.
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Publicis & Publicis Dialog
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Creëer in korte tijd bekendheid en involvement bij de nieuwe prepaidpropositie van Orange. Orange Prepaid Music is een unieke combinatie van prepaid mobiel bellen en toegang tot de Orange Music portal voor muziek, ringtones en shownieuws.

Doelgroep

Vooral onder tieners en jeugd (13-20 jaar) is muziek een universele taal voor het uitdrukken van gevoelens, wensen en verlangens. Voor hen zijn muziek en sms’en veilige en makkelijke middelen om zich te uiten, om contact te maken en relaties te onderhouden.

Strategie/Concept

Orange verbindt zich al lange tijd aan de wereld van muziek en jeugd. Dit jaar onder meer met het partnership met Universal Music en TMF. In de campagne koppelen we de universele betekenis van muziek aan de productpropositie van Prepaid Music: ‘create your mood’. Tv-commercials, msn-tab en banners leiden naar het webplatform waarop jongeren muziek en geluidseffecten kunnen toevoegen aan een zelf gemaakt filmpje. Zo creëren ze hun persoonlijke muziekmoodclip. Deze kunnen ze vervolgens (gratis) via sms, mms of mail delen met vrienden en bekenden. Naast sponsoring van TMF-awards heeft de campagne zich ook afgespeeld in de virtuele wereld van Habbo Hotel. Hier is een groot deel van de doelgroep actief. In Habbo Hotel zijn de Habbo Music Awards georganiseerd. Daarnaast waren er andere muziekactiviteiten in de Orange-club, waaronder optredens en meet-and-greets met de (virtuele) Sugababes en Party Squad.

Media- en middelenstrategie

De launch van Orange Prepaid Music vond plaats tijdens de uitreiking van de TMF-awards. Tv-commercials op muziekzenders zijn ingezet voor zichtbaarheid en traffic naar de speciale music portal en het webplatform. De interactieve msn-tab liet realtime de nieuwste en meest favoriete filmpjes uit de gallery van het webplatform zien. Nieuw was de Proximity Music-banner, die reageerde op de beweging van de muis waarbij muziek harder/zachter ging. Ingezonden moodclips werden automatisch toegevoegd aan de gallery van het webplatform. Hierop kon gestemd worden. De moodclip met de meeste stemmen is uitgezonden op TMF.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen