Opzij omarmt het nieuwe feminisme. En de man.

Opzij omarmt het nieuwe feminisme. En de man.

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
OPZIJ
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2015
Paginanummer
474

Doelstelling

Een jongere generatie lezeressen aantrekken.

Doelgroep

Vrouwen met ambitie, 35 – 55 jaar.

Concept

Opzij staat bekend als een hardcore feministisch maandblad en wordt geassocieerd met vrouwen op de barricade die anti-man zijn. Allemaal zaken waar de nieuwe generatie feministen minder mee heeft. Zoals Emma Watson zei: het nieuwe feminisme strijdt samen met mannen voor gelijkheid van vrouwen. Om te breken met de oude associaties brengt Opzij het blad Ophij uit: mannen zijn tegenwoordig welkom! In de bijbehorende campagne verandert een lippenstift oude feministische leuzen in onderwerpen die jongere lezeressen wél interesseren: 'Opzij voor mij'.

Media- en middelenstrategie

De relaunch wordt gestart met het persbericht over de Ophij. Dit leidt tot grote ophef, waardoor de hoofdredacteur op TV de nieuwe bladformule bij Pauw kan komen uitleggen. Het PR-offensief wordt opgevolgd met een outdoor- en printcampagne, op de dag dat de nieuwe Opzij samen met de (gratis) Ophij in de winkel ligt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken