Optimelisme

Optimelisme

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Campina
Bureau
LEMZ
Jaar
2006
Paginanummer
224

Doelstelling

Optimel als voorkeursmerk in de harten en hoofden van de consument krijgen door ondersteuning te bieden bij het in balans brengen en behouden van het gewicht.

Doelgroep

Primair: vrouwen tussen 20-50 jaar die (wel eens) bezig zijn met hun gewicht.

Concept

Uit ons onderzoek blijkt dat zowel vrouwen als mannen te veel op een negatieve manier bezig zijn met hun gewicht. Daarom introduceert Optimel het Optimelisme. Met het Optimelisme haal je het gewicht uit je hoofd. Door middel van een unieke filosofie die er vanuit gaat dat minder bezig zijn met eten en drinken eerder leidt tot het bereiken van een gezond gewicht. Aan de hand van vijf thema’s leer je blij te zijn met wie je bent, te luisteren naar je lichaam, realistische doelen te stellen, ‘nee’ te zeggen en ontdek je welke beweging het beste bij je past. Zo bereik en behoud je je ideale gewicht terwijl je geniet.

Media- en middelenstrategie

De campagne start met een online en on-pack teaser. Op basis van de resultaten van een onderzoek houden we Nederland met een vijftal herkenbare situaties de spiegel voor. Online kunnen mensen reageren op vragen als: 89% van de mensen die aan de lijn doet wil direct resultaat zien, herken jij dat nou ook? Gelijktijdig wordt ook het PR offensief ingeluid. In maart is de aftrap van het Optimelisme met het Feest der Herkenning. Vanaf dat moment kan heel Nederland zich aanmelden en meedoen op www.optimelisme.nl. In de winkel ontvang je bij aankoop van twee pakken Optimel een starterspakket met daarin een boekje, een armbandje en een code met winkans. De speciale website is de spil binnen het Optimelisme. Daar zijn oefeningen en tips te vinden die je helpen bij het bereiken en behouden van je ideale gewicht. Ook kunnen mensen zelf een bijdrage leveren en daarmee elkaar ondersteuning bieden. Een TV-commercial, online advertising en mailings naar de database bouwen hierop voort. Inmiddels zijn er al tienduizenden Optimelisten die deze positieve filosofie omarmen en verspreiden. De website is te bekijken op www.ingezondenwerk.nl/optimelisme.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken