OPKNUSSEN

OPKNUSSEN

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
IKEA
Bureau
LEMZ
Jaar
2008
Paginanummer
344

Nominatie 2008

Doelstelling

Design your own life van IKEA verder tot leven brengen door mensen hun eigen creativiteit te laten gebruiken bij het inrichten van hun huis en daarmee de emotionele band met IKEA te versterken.

Doelgroep

Alle consumenten in Nederland.

Concept

IKEA vindt dat je niemand nodig hebt om je te vertellen hoe je moet leven: Design your own life. Na het statement ‘Iedereen is Designer’ laat IKEA iedereen ervaren hoe ze zelf creatief kunnen zijn met de inrichting. Eerder liet IKEA alle designers al Husselen en Spelen met Ruimte. Omdat een beetje designer het beste in een collectief werkt, laat IKEA in oktober het hele gezin samen de woonkamer Opknussen. Met Opknussen verenigen we alle smaken en wensen om van de woonkamer een leefkamer te maken. Heel simpel door inspiratie te scheuren uit de IKEA website. Alle creativiteit wordt verzameld in een persoonlijke inspiratiewaaier, die gratis wordt thuisbezorgd. Media& Middelenstrategie: Een geïntegreerde campagne zet iedereen aan tot Opknussen. In de TV commercial geeft een gezin het goede

Media- en middelenstrategie

voorbeeld door lifesize meubels uit de catalogus te scheuren, die direct in de woonkamer belanden. Zo scheuren ze de ideale woonkamer bij elkaar. E-mailings aan IKEA FAMILY leden, online advertising en radio commercials dragen bij aan bezoekers op IKEA.nl. Daar stel je een eigen knusteam samen. Ieder lid van het gezin krijgt een eigen taak en scheurt inspiratie uit het IKEA assortiment. Alle creativiteit komt samen in de persoonlijke inspiratiewaaier die gratis wordt thuisbezorgd. Een mooi staaltje van collectieve creativiteit waarmee je verder kan gaan oriënteren bij een IKEA vestiging. Wie de laatste strook van zijn inspiratiewaaier inlevert bij de kassa maakt bovendien kans op een cadeaupas t.w.v. ¤ 500,-. Ook in de 12 IKEA vestigingen worden bezoekers geconfronteerd met het fenomeen Opknussen d.m.v. banieren en posters. Opknussen groeit uit tot een fenomeen. Veel gezinnen zijn thuis of online aan de slag gegaan en het woord wordt zelfs genomineerd voor ‘Van Dale woord van het jaar’.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken