OPK – OOG PERIODIEKE KEURING

OPK – OOG PERIODIEKE KEURING

Categorie
Retail
Adverteerder
OOGMERK
Bureau
Van Wanten Etcetera
Jaar
2005
Paginanummer
464

Doelstelling

De doelgroep moet weten dat het verstandig is om regelmatig je ogen te laten checken. Om redenen van veiligheid (verkeer!), werken & leren (werk- en schoolprestaties!), maar ook comfort (bv. lezen, TV-kijken, werken) en gezondheid (bv. vermoeidheid). De doelgroep moet dit vervolgens bij Oogmerk laten doen.

Doelgroep

Iedereen die een bril of contactlenzen draagt. En iedereen die nog geen bril of lenzen draagt, maar het gevoel heeft dat zijn/haar gezichtsvermogen achteruitgaat. Nadruk op 40+ en op kinderen (scholen en ouders/verzorgers).

Concept

Een periodieke ogencheck is eigenlijk zoiets als een APK-keuring, maar dan voor je ogen. Oogmerk introduceert daarom de ‘OPK-keuring’, de Oog Periodieke Keuring. Oogmerk claimt hiermee een mentale-marktleiderspositie.

Media- en middelenstrategie

De OPK-keuring wordt gecommuniceerd in, aan en rond de lokale Oogmerk-vestigingen. Daarom is hoofdzakelijk gebruikgemaakt van POS/instore, huis-aan-huisdrukwerk, gepersonaliseerde direct mail en printadvertising in het werkgebied van elk van de 110 Oogmerk-opticiens. Kinderen zijn apart benaderd via het ‘Kinderkijkpakket’, dat aan scholen in het betreffende werkgebied is toegestuurd.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken