Opgroenten

Opgroenten

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Unox
Bureau
Being There
Jaar
2011
Paginanummer
265

Doelstelling

Mensen meer soep laten eten door te vertellen dat soep gezonder is dan ze denken middels de hoeveelheid groenten per kom te communiceren. Met deze campagne wil Unox niet alleen vertellen dat er veel groenten in soep zitten, maar vooral de relevantie van die boodschap vergroten.

Doelgroep

Gezinnen met thuiswonende kinderen.

Concept

Unox introduceert: Opgroenten. Er zijn momenten dat je geen tijd of zin hebt om te koken. Dan kies je voor een snelle maaltijd. Bv. tosti, uitsmijter. Deze zijn vaak een beetje groenteloos. Advies van Unox: Opgroenten, die snelle hap. Met Unox-soep. Zo kun je op een lekkere en makkelijke manier genieten van extra groente.

Media- en middelenstrategie

Opgroenten? Dat vergt uitleg. De belangrijkste drager werd de kaart van Unox (incl. voordeelcoupon). Deze vertelt in beeld en geluid het verhaal. In grote oplage verspreid onder gezinnen geïnteresseerd in gezondheid. Aanvullend: radio (iedere dag een andere reden voor een groenteloze maaltijd met Unox als oplossing). Overige middelen: Buzzer & Yunomi.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken