OpblaasBob

Rijksoverheid/Ministerie van Verkeer en Waterstaat / Roorda

Nominatie 2007

Bekijk deze campagne op pagina 405 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Rijksoverheid/Ministerie van Verkeer en Waterstaat
Titel
OpblaasBob
Bureau
Roorda
Account
Judit de Graaff
Copy
Sander Volleman
Art
Erik Kruize
Strateeg
Eugene Roorda
Opdrachtgever
Peter van Vendeloo (RVD), Sanne Peeters (RVD), Walter Snoei (Ministerie van Verkeer en Waterstaat)
Film/Productiemaatschappij
Hazazah
Editor
Ben Isaacs
Muziek
Kees Kroot
RTV-producer
Marcel Ossendrijver
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Rijksoverheid/Ministerie van Verkeer en Waterstaat
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Roorda
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Minder alcoholgerelateerde ongevallen en slachtoffers door het terugdringen van het aantal overtreders van de alcohollimiet. En het handhaven van de huidige kennis, houding en gedragsniveaus van Bob.

Doelgroep

Jongeren in de zomerperiode die in groepsverband naar een gelegenheid gaan waar alcohol wordt gebruikt en die de intentie hebben samen met de auto terug naar huis te rijden.

Strategie/Concept

Om jongeren in de vakantieperiode te bereiken is de OpblaasBob ingezet. De OpblaasBob is een luchtbed van 2,5 meter lang van het merkbeeld Bob. Het creëert zichtbaarheid en het is een leuke gadget. De gaten van de B en O zijn zo groot dat Bob er met 4 vrienden in kan dobberen.

Media- en middelenstrategie

Televisiereclame, radiocommercials en attentieborden langs de snelwegen. Op jebenttopbob.nl kun je je Bob opgeven en kans laten maken op de OpblaasBob. Bovendien zijn dmv promotionele activiteiten OpblaasBobs te winnen geweest op zomer-events op o.a. de stranden van Nederland.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen