Op zoek naar het nieuwe koffermeisje

NATIONALE POSTCODE LOTERIJ / Endemol Shine Nederland

Bekijk deze campagne op pagina 358 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
NATIONALE POSTCODE LOTERIJ
Bureau
Endemol Shine Nederland
Account
Imke Kadlecek
Copy
Renske Smits, Davey Turnhout
Art
Endemol Shine Design, Concept Center Postcode Loterij
Strateeg
Frank de Wit
Opdrachtgever
Renske Smits, Marthe Niepoth
Film/Productiemaatschappij
Endemol Shine Nederland
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NATIONALE POSTCODE LOTERIJ
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Endemol Shine Nederland
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Zichtbaarheid van en engagement met de Nationale Postcode Loterij en Miljoenenjacht vergroten onder een jongere doelgroep.

Doelgroep

Vrouwen 18-30

Strategie/Concept

Voor het eerst in 15 jaar maakte deze campagne middels een online open casting het voor iedereen mogelijk om de normaal onbereikbare droom in vervulling te laten gaan. Het zijn van een koffermeisje in Miljoenenjacht is voor vele een wens en kan je (modellen)carrière een flinke boost geven (ex-koffermeisje Zoey Ivory werd later Miss Nederland).

Media- en middelenstrategie

Via Facebook en Youtube (10,7 MLN views & 47,5k interacties!) werd de campagne aangekondigd en verwezen naar een speciale landingspagina waar dames zich konden opgeven met een filmpje (>166 aanmeldingen). Vervolgens kon men stemmen (>90k stemmen) en werden de 26 dames met de meeste stemmen uitgenodigd voor een castingdag. Hier werden door een professionele jury 5 finalisten gekozen die ieder 1 van de 5 Miljoenenjacht afleveringen mochten meelopen als Koffermeisje. Na de laatste aflevering gingen de stembussen weer open (>13k stemmen). De winnares werd live bekend gemaakt in 5 Uur Live en tegelijkertijd via Facebook Live.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen