Op zoek naar het nieuwe koffermeisje

Op zoek naar het nieuwe koffermeisje

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
NATIONALE POSTCODE LOTERIJ
Bureau
Endemol Shine Nederland
Jaar
2017
Paginanummer
358

Doelstelling

Zichtbaarheid van en engagement met de Nationale Postcode Loterij en Miljoenenjacht vergroten onder een jongere doelgroep.

Doelgroep

Vrouwen 18-30

Concept

Voor het eerst in 15 jaar maakte deze campagne middels een online open casting het voor iedereen mogelijk om de normaal onbereikbare droom in vervulling te laten gaan. Het zijn van een koffermeisje in Miljoenenjacht is voor vele een wens en kan je (modellen)carrière een flinke boost geven (ex-koffermeisje Zoey Ivory werd later Miss Nederland).

Media- en middelenstrategie

Via Facebook en Youtube (10,7 MLN views & 47,5k interacties!) werd de campagne aangekondigd en verwezen naar een speciale landingspagina waar dames zich konden opgeven met een filmpje (>166 aanmeldingen). Vervolgens kon men stemmen (>90k stemmen) en werden de 26 dames met de meeste stemmen uitgenodigd voor een castingdag. Hier werden door een professionele jury 5 finalisten gekozen die ieder 1 van de 5 Miljoenenjacht afleveringen mochten meelopen als Koffermeisje. Na de laatste aflevering gingen de stembussen weer open (>13k stemmen). De winnares werd live bekend gemaakt in 5 Uur Live en tegelijkertijd via Facebook Live.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken