Op zoek naar Aardige Amsterdammers

Op zoek naar Aardige Amsterdammers

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Stichting De Regenboog Groep
Bureau
Lemz
Jaar
2011
Paginanummer
402

Doelstelling

Werving 150 vrijwilligers in 2011.

Doelgroep

Sociale Amsterdammers.

Concept

De Regenboog Groep zoekt bijzondere vrijwilligers: mensen die het in zich hebben om te werken met zwervers en verslaafden. En die zijn lastig te vinden in een maatschappij die daklozen juist steeds meer negeert. Om mensen in te laten zien hoe mensonwaardig zwervers worden behandeld, deden we een verborgen camera experiment. Onze daklozen vroegen voorbijgangers alleen wat aandacht - een gesprekje of potje kaarten - maar werden door 83% genegeerd. Dit lokte de verontwaardiging uit die nodig was om zonder mediabudget campagne te voeren en de gevoelige snaar te raken bij potentiële vrijwilligers.

Media- en middelenstrategie

Het spraakmakende resultaat zorgde voor massale landelijke en lokale media-aandacht. Nederland reageerde geschokt en een maatschappelijk debat ontstond op blogs, Twitter en in kranten. De ideale basis om de Aardige A'dammers vervolgens in lokale media op te sporen; de juiste mensen voelden zich aangesproken en vrijwilligers stroomden binnen.

Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken