Op een dag word je wakker als een koning

NESPRESSO / McCann Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 312 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
NESPRESSO
Titel
Koffie
Bureau
McCann Amsterdam
Account
Miranda Honselaar
Copy
Joost Hammann
Art
Albert Vegers, Charlotte Vermeer
Strateeg
Micky Geesink
Opdrachtgever
Maureen Baas
RTV-producer
Fanneke Budding
Fotografie
Danielle Kwaaitaal
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NESPRESSO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van McCann Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Ontwikkel een lokale merk campagne en introduceer de nieuwe Nespresso smaak Linizio Lungo als de ideale koffie variant voor de Nederlandse consument. Gebruik daarbij het momentum van de kroning van Prins Willem Alexander.

Doelgroep

Primair de Nederlandse Nespresso Club Members en secundair de bezoekers van Amsterdam in de periode rondom 30 april.

Strategie/Concept

Met de milde ronde smaakbeleving van Linizio Lungo beleef je een vorstelijk begin van je dag. We introduceren Nespresso Linizio Lungo groots vanaf 2 weken voor de kroning van Prins Willem Alexander. Hij wordt vanaf 1 mei elke ochtend wakker als koning. Met Linizio Lungo geldt dat voor iedereen. Immers, de oranje Grand Cru van Nespresso is een kroon op je ochtend. We maken een serie staatsieportretten van 'gewone burgers'. Deze serie bestaat uit echte Nespresso Club Members die we hebben geselecteerd na een oproep via e-mailing en instore. Als vorsten houden ze een Nespresso Linizio Lungo vast. Op een dag word je wakker als een koning.

Media- en middelenstrategie

E-mailing, instore, outdoor en dagbladen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen