Oorveilig

Oorveilig

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Nationale Hoorstichting i.s.m. Club Judge en BLOEI
Bureau
BLOEI creative innovation
Jaar
2011
Paginanummer
374

Doelstelling

Stappers gehoorveilig uit laten gaan en bewust maken van blijvende gehoorschade.

Doelgroep

Stappers, clubs en poppodia (DJ's, geluidstechnici, personeel).

Concept

Ruim 80% van de stappers heeft na een stapavond last van een 'piep' in de oren. De Nationale Hoorstichting, Club Judge en BLOEI introduceerden daarom Oorveilig. Hét eerste aantrekkelijke keurmerk voor clubs, die hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. En tegelijk stappers bewust maken van blijvende gehoorbeschadiging. Door ze aan te spreken als muziekliefhebber. Love Music, F*ck Piep! Met respect voor muziek, niet belerend, leuk houden en aantrekkelijk genoeg voor clubs om mee te doen.

Media- en middelenstrategie

Geen traditionele reclamecampagne. Oorveilig.nl heeft een platform voor clubs en een platform voor stappers. Ondersteund door PoP-materiaal, social media en inzet bekende DJ's. De dB-meter boven dansvloer en iPhone App maken het geluidsvolume tastbaar voor stappers. De (pers)lancering Oorveilig in AIR is massaal door de landelijke nieuwsmedia opgepakt.

Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken