Ook daarom koop je bij bol.com. De grootste mediawinkel van Nederland

Ook daarom koop je bij bol.com. De grootste mediawinkel van Nederland

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
bol.com
Bureau
Van Walbeek Etcetera
Jaar
2006
Paginanummer
282

Nominatie 2006

Doelstelling

Verhogen van de bekendheid van de productcategorieën van bol.com. En het verlagen van de drempel om online te kopen voor een grotere groep Nederlanders die normaal in de traditionele retail koopt.

Doelgroep

Consumenten van Nederland.

Concept

bol.com is bekend geworden met het grootste assortiment boeken, CD’s en DVD’s. bol.com biedt echter veel meer; games, software, mobiele telefonie en kleine elektronica. Dit grote aanbod dient duidelijker voor het voetlicht te komen en wordt onderverdeeld in drie heldere pijlers: boeken, entertainment en elektronica. Voor elke pijler zijn 2 televisiecommercials ontwikkeld. In elke televisiecommercial zien we op toegankelijke wijze een herkenbare frustratie voor winkelend Nederland in de traditionele retail. En hiervandaan slaan we direct de brug naar de voordelen van winkelen en kopen bij bol.com. Ook daarom koop je dus bij bol.com. Als directe extra bewijsvoering volgen er na de televisiecommercials tag-ons met concrete en aantrekkelijke productaanbiedingen. Het vriendelijke, geanimeerde, bol.com-mannetje is de blauwe draad in de campagne. Hij is multi-inzetbaar. Leent zich voor elke boodschap en verplaatst zich met gemak in de doelgroep.

Media- en middelenstrategie

Middels een aantal flights per jaar kiest bol.com met name voor een stevige aanwezigheid op televisie. De televisiecampagne en pijlerstrategie is uiteraard ook doorvertaald naar middelen zoals de winkel/site, banners, e-nieuwsbrieven, cadeaubonnen, print en interne communicatie-uitingen. Vanaf de eerste maand van de nieuwe campagnevoering zijn het sitebezoek en de verkopen in alle productcategorieën ten opzichte van vorig jaar en ten opzichte van de gemiddelde marktgroei significant en aantoonbaar gestegen. De gecommuniceerde productaanbiedingen in de tag-ons hebben zeer succesvol gewerkt. Daarnaast is de bekendheid van de productcategorieën gestegen ten opzichte van voorgaande jaren. Kortom dus een succesvolle operatie om een reeds succesvolle online winkel met behulp van communicatie nog sneller te laten groeien.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken