Ook daarom koop je bij bol.com. De grootste mediawinkel van Nederland

Ook daarom koop je bij bol.com. De grootste mediawinkel van Nederland

Categorie
Retail
Adverteerder
bol.com
Bureau
Van Walbeek Etcetera
Jaar
2006
Paginanummer
490

Nominatie 2006

Doelstelling

Verhogen van de bekendheid van de productcategorieën. En het verlagen van de drempel om online te kopen.

Doelgroep

Consumenten van Nederland.

Concept

bol.com is bekend van het grootste assortiment boeken, CD’s en DVD’s. Maar bol. com biedt ook games, software, mobiele telefonie en elektronica. Dit grote aanbod moet duidelijker over het voetlicht te komen en wordt onderverdeeld in drie heldere pijlers: boeken, entertainment en elektronica. In de tv-commercials zien we herkenbare retailfrustraties. Via het geanimeerde bol.com-mannetje slaan we de brug naar de voordelen van kopen bij bol.com. Als extra bewijsvoering volgen er tag-ons met aanbiedingen.

Media- en middelenstrategie

Met een aantal flights per jaar kiest bol.com voor een stevige aanwezigheid op televisie. Vanaf de eerste maand van de nieuwe campagne zijn het sitebezoek en de verkopen in alle productcategorieën ten opzichte van vorig jaar en ten opzichte van de marktgroei significant gestegen. En dat geldt ook voor de bekendheid van de productcategorieën.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken