Ook daarom koop je bij bol.com. De grootste mediawinkel van Nederland

bol.com / Van Walbeek Etcetera

Nominatie 2006

Bekijk deze campagne op pagina 490 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
bol.com
Titel
Online winkelen (boeken, CD’s. DVD’s, games, software, mobiele telefonie, kleine elektronica)
Bureau
Van Walbeek Etcetera
Account
Pierre Tramontin, Sonia van Oostveen, Mariska Reymers
Copy
Jan Willem Vergouwen, René Verbong
Art
Ben Imhoff, Maarten Reynen
Strateeg
Frank Huiberts, Peter Hoitinga
Opdrachtgever
Rende Luitjes
Film/Productiemaatschappij
Havasu (regisseur Marc van Uchelen)
Editor
Allard Zoetman
Muziek
Stock
RTV-producer
Lucia Dondorp, Patrick Nelemans
Illustraties
House of Secrets (animaties en illustraties)
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van bol.com
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Van Walbeek Etcetera
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Verhogen van de bekendheid van de productcategorieën. En het verlagen van de drempel om online te kopen.

Doelgroep

Consumenten van Nederland.

Strategie/Concept

bol.com is bekend van het grootste assortiment boeken, CD’s en DVD’s. Maar bol. com biedt ook games, software, mobiele telefonie en elektronica. Dit grote aanbod moet duidelijker over het voetlicht te komen en wordt onderverdeeld in drie heldere pijlers: boeken, entertainment en elektronica. In de tv-commercials zien we herkenbare retailfrustraties. Via het geanimeerde bol.com-mannetje slaan we de brug naar de voordelen van kopen bij bol.com. Als extra bewijsvoering volgen er tag-ons met aanbiedingen.

Media- en middelenstrategie

Met een aantal flights per jaar kiest bol.com voor een stevige aanwezigheid op televisie. Vanaf de eerste maand van de nieuwe campagne zijn het sitebezoek en de verkopen in alle productcategorieën ten opzichte van vorig jaar en ten opzichte van de marktgroei significant gestegen. En dat geldt ook voor de bekendheid van de productcategorieën.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen