OOGLASEREN PRIMA, MAAR DAN WEL BIJ VISIONCLINICS

OOGLASEREN PRIMA, MAAR DAN WEL BIJ VISIONCLINICS

Categorie
Healthcare
Adverteerder
VISION CLINICS
Bureau
HorvathSchenk
Jaar
2005
Paginanummer
354

Nominatie 2005

Doelstelling

VisionClinics is de eerste particuliere ooglaserkliniek en marktleider, maar heeft te maken met groeiende concurrentie. Met name van aanbieders die lagere tarieven kunnen rekenen omdat ze minder strenge kwaliteitseisen en medische protocollen hanteren. De campagne moet hier tegenwicht aan bieden: door de bekendheid van VisionClinics te vergroten en door de onderscheidende kwaliteit van VisionClinics te belichten. Een onderscheidende kwaliteit die bevestigd is door onderzoek van de Consumentenbond. Het campagneconcept moet flexibel zijn, zodat het in de diverse middelen herkenbaar kan worden toegepast. Met als overall resultaat de beleving van een A-merk ooglaserkliniek.

Doelgroep

Bril- en lenzendragers 18-60 jaar.

Concept

Niet iedereen kent het fenomeen ooglaseren. En mensen die het wel kennen hebben daar herkenbare reserves bij. Als het mis gaat, wat dan?, het zijn wel je ogen. Communicatie adresseert enerzijds het comfort van gelaserde ogen en anderzijds de bestaande reserves. Met kwalitatieve argumentatie en belichting van de TITEL OOGLASEREN PRIMA, MAAR DAN WEL BIJ VISIONCLINICS 355 H E A LT H C A R E (verwaarloosbare) risico’s van een behandeling bij VisionClinics. Reclame moet merk-, propositiebekendheid en de marktleiderperceptie versterken. De campagne positioneert VisionClinics als ‘quality leader’ versus minder kwalitatieve aanbieders en agressieve prijsvechters. Het thema is concurrerend en onderstreept het marktleiderschap van de kliniek: ‘Ooglaseren prima, maar dan wel bij VisionClinics’.

Media- en middelenstrategie

Het budget is € 0,7 miljoen. Radio is het hoofdmedium. Billboards, banners, tijdschriften en ‘flyer teams’ op strategische locaties worden ‘tailor-made’ ingezet voor extra bereik in relevante deeldoelgroepen. Op www.hetzijnweljeogen.nl en de corporate site vinden geïnteresseerden diepgaande informatie over ooglaseren in het algemeen en over ooglaserbehandelingen bij VisionClinics in het bijzonder. Mensen die hun ogen hebben laten laseren krijgen een ‘ambassadeursmap’ met informatie en kortingsaanbiedingen, voor vrienden en bekenden die een behandeling overwegen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken