OogCheckWeken

OogCheckWeken

Categorie
Durables
Adverteerder
PROCORNEA NEDERLAND B.V. (ONDERDEEL VAN DE COOPERVISION SPECIALTY EYECARE DIVISIE)
Bureau
L'eau
Jaar
2020
Paginanummer
233

Nominatie 2020

Doelstelling

Zoveel mogelijk kinderen van 8 tot 17 jaar een oogcheck laten doen op bijziendheid: een snel groeiend probleem, grotendeels veroorzaakt door langdurig schermgebruik.

Doelgroep

Kinderen van 8 tot 17 jaar, en hun ouders en verzorgers.

Merkomschrijving

Kijk Verder' is het bewustwordingsplatform rondom bijziendheid van Procornea; een Nederlandse ontwikkelaar, producent en leverancier van speciale contactlenzen. Waaronder een kinderdaglens die bijziendheid afremt.

Concept

De 'OogCheckWeken' roept alle kinderen en hun ouders in Nederland en Vlaanderen op om even langs te komen bij een oogspecialist voor een check op bijziendheid.

Media- en middelenstrategie

Ouders werden bereikt via radio (Qmusic en NPO Radio 2), Facebook, Instagram en blogposts van moeder-influencers op Mamaplaats. En via lokale en nearstore advertising van de oogspecialisten. Kinderen bereikten we via TikTok-influencers, die de #thanksforchecking-challenge verspreidden. De informatieve website ikkijkverder.nl leidde naar de dichtstbijzijnde oogspecialist voor ouders en liet kinderen een activerend WhatsApp-bericht sturen naar hun ouders.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken