Onze Albert Heijn

Onze Albert Heijn

Categorie
Personeel
Adverteerder
Albert Heijn
Bureau
YoungWorks
Jaar
2012
Paginanummer
412

Nominatie 2012

Doelstelling

Zet een volgende stap in het behalen van de ambitie van Albert Heijn om in 2015 de aantrekkelijkste bijbaanwerkgever voor jongeren te zijn. Geef verdere invulling aan employee engagement; voor behoud en werving via referral en voor klanttevredenheid. Medewerkers vormen de basis voor het succes en zijn onze natuurlijke ambassadeurs.

Doelgroep

Eigen medewerkers in de supermarkt. Voor het behoud van deze jongeren zijn 'respect' en 'er toe doen' belangrijk. Versterk de trots - het clubgevoel, erbij horen - en vergroot de betrokkenheid door stimuleren van actieve bijdrage aan jouw winkel. Voor de werving telt een marktconform salaris en plezier hebben met vrienden en collega's.

Concept

Engagement krijgt op de winkelvloer en in online middelen betekenis door het aangaan van de dialoog, het stimuleren van betrokkenheid en door ruimte te creëren voor eigen bijdragen van alle medewerkers. Van figureren in campagnes en ontwerp bedrijfskleding tot redesign kantines. Een nieuwe website en Facebookapplicaties vergroten en delen het 'wij-gevoel' nog verder met elkaar, waarbij de eigen inbreng van medewerkers steeds weer wordt gestimuleerd en gewaardeerd. We bouwen verder aan het succes en werken bij 'Onze Albert Heijn' wordt steeds leuker. Ruim 300 winkels startten een eigen Facebookpagina. Het verloop daalde met ruim 15%, de klanttevredenheid steeg significant. 'Onze AH' bezette wekenlang de nr. 1 positie in de social recruitment monitor.

Media- en middelenstrategie

'Onze Albert Heijn' is de paraplu waaronder alle - door de winkels in te vullen- activiteiten, media en middelen samenkomen. Het lokale team staat centraal. Met de nieuwe applicatie 'Facebook-vuller' kan elke supermarkt eenvoudig zijn eigen Facebookpagina aanmaken en onderhouden. Albert Heijn zet hiermee een volgende stap in social recruitment. AH geeft steeds meer controle op. Het stimuleert medewerkers - via social media - om ervaringen op het werk publiekelijk te delen. Dat is voor een werkgever bijzonder en voor een bedrijf met de omvang van Albert Heijn uniek.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken