Ontspoord – de 1e WhatsApp-thriller van Nederland

Ontspoord – de 1e WhatsApp-thriller van Nederland

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
NEDERLANDSE SPOORWEGEN
Bureau
Johnny Wonder
Jaar
2019
Paginanummer
330

Winnaar 2019

Doelstelling

Laat zien dat je in de trein tijd hebt om iets voor jezelf te doen, door op een sympathieke en innovatieve manier invulling te geven aan de tijd die mensen in de trein doorbrengen.

Doelgroep

Treinreizigers met een WhatsApp-account

Merkomschrijving

De Nederlandse Spoorwegen is de grootste treinvervoerder van Nederland.

Concept

Ontspoord was 'de 1e WhatsApp-thriller van Nederland'. Een week lang ontvingen treinreizigers in totaal zo'n 200 WhatsApp-berichten van 7 verschillende personages. Alle functies van WhatsApp werden gebruikt: tekstberichten, maar ook gifjes, foto's, locaties, onheilspellende video's en gesproken berichten. Zo ontdekten ontvangers stukje bij beetje dat hoofdpersoon Sarah na een werkborrel per ongeluk iets had gezien wat ze niet had mogen zien. Sarah moest onderduiken en haar onschuld bewijzen, vóórdat ze gevonden werd. Alle ontvangers waren live getuige van haar grimmige avontuur, via hun smartphone.

Media- en middelenstrategie

De thriller zelf speelde zich volledig af via WhatsApp. Aanmelden kon via de Facebook- en nieuwspagina van NS. Ook is stevig ingezet op free publicity.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken