Ontmoet je Microben

Ontmoet je Microben

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
MICROPIA (NATURA ARTIS MAGISTRA)
Bureau
Dawn
Jaar
2014
Paginanummer
394

Nominatie 2014

Doelstelling

Amsterdam heeft iets nieuws: het eerste museum ter wereld die de onzichtbare wereld van levende micro-organismen zichtbaar maakt. De invloed van bacteriën, virussen en schimmels op het leven op aarde is immens. Positioneer dit museum en werf bezoekers.

Doelgroep

Nederlanders en toeristen.

Concept

Om de harten van het publiek te winnen als het om gisten, schimmels en algen gaat, moeten we met communicatie de juiste emotie oproepen en het publiek nieuwsgierig maken naar de onzichtbare wereld die erachter schuil gaat. Met de positionering en naam 'Micropia, toont het onzichtbare' en de brandproperty 'de microbenman' ontwikkelen we een campagne rondom een man die door heeft dat hij samenleeft met honderden miljoenen microben.

Media- en middelenstrategie

Middels TVC, bioscoop, print, outdoor, online, social media, events en merchandise (de microbenman als pop), positioneren én introduceren we Micropia. Met een actieve PR-strategie zorgen we voor maximale (inter)nationale aandacht en activeren we een groot publiek.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken