Onthullingen & Achtergronden

Onthullingen & Achtergronden

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
NEDERLANDSE ENERGIE MAATSCHAPPIJ
Bureau
RadeMakkers
Jaar
2013
Paginanummer
110

Doelstelling

De energiemarkt verder opschudden door NLE niet alleen meer als prijsvechter te profileren maar ook als openhartig, eerlijk merk. Daarmee willen we een bredere doelgroep aanspreken én bestaande klanten langer aan ons binden.

Doelgroep

Met deze campagne willen we vooral consumenten bereiken die eerlijkheid en openhartigheid belangrijk vinden. Bestaande klanten moeten worden bevestigd in hun juiste keuze.

Concept

Publieke geheimen in de energiemarkt adresseren (met nadruk op de 'groene leugen') door eerlijke en onthullende verhalen te vertellen die voor de energieconsumenten relevant zijn. NLE stelt zich kwetsbaar op maar tegelijkertijd neemt het de voortrekkersrol. NLE geeft hiermee aan te snappen wat belangrijk is voor veel consumenten.

Media- en middelenstrategie

Omwille van actualiteit en de uitgebreide boodschap een long copy printcampagne, uitgewerkt in 1/1 pagina dagbladadvertenties. Ondersteund door bannering en PR vanwege de te verwachten reacties en publiciteit.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken