Onthullingen & Achtergronden

NEDERLANDSE ENERGIE MAATSCHAPPIJ / RadeMakkers

Bekijk deze campagne op pagina 110 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
NEDERLANDSE ENERGIE MAATSCHAPPIJ
Titel
Energie
Bureau
RadeMakkers
Account
Joost Rademaker, Solange van Haaften
Copy
Lodewijk van der Peet, Harald Swinkels
Art
Marc Linderhof
Strateeg
Harald Swinkels, Pieter Schoen, Lodewijk van der Peet
Opdrachtgever
Harald Swinkels, Caroline Bevaart
Fotografie
Maarten Wouters, Roland van den Eijnden, Jorick Serto
In samenwerking met
Coopr
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NEDERLANDSE ENERGIE MAATSCHAPPIJ
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van RadeMakkers
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

De energiemarkt verder opschudden door NLE niet alleen meer als prijsvechter te profileren maar ook als openhartig, eerlijk merk. Daarmee willen we een bredere doelgroep aanspreken én bestaande klanten langer aan ons binden.

Doelgroep

Met deze campagne willen we vooral consumenten bereiken die eerlijkheid en openhartigheid belangrijk vinden. Bestaande klanten moeten worden bevestigd in hun juiste keuze.

Strategie/Concept

Publieke geheimen in de energiemarkt adresseren (met nadruk op de 'groene leugen') door eerlijke en onthullende verhalen te vertellen die voor de energieconsumenten relevant zijn. NLE stelt zich kwetsbaar op maar tegelijkertijd neemt het de voortrekkersrol. NLE geeft hiermee aan te snappen wat belangrijk is voor veel consumenten.

Media- en middelenstrategie

Omwille van actualiteit en de uitgebreide boodschap een long copy printcampagne, uitgewerkt in 1/1 pagina dagbladadvertenties. Ondersteund door bannering en PR vanwege de te verwachten reacties en publiciteit.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen