Onthulling van een Hollandse Meester in Albert Heijn Museumplein

FRIESLANDCAMPINA | HOLLAND MASTER / SLUIK. en Young Perfect

Bekijk deze campagne op pagina 405 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
FRIESLANDCAMPINA | HOLLAND MASTER
Titel
Kaas
Bureau
SLUIK. en Young Perfect
Account
Jeroen Prins (SLUIK.) en Jaap de Jong (Young Perfect)
Copy
Willem Paul Logman (SLUIK.)
Art
Jasper Udink ten Cate (Creative Chef), Ramses Nieuwenhuizen (iRams), Jeroen Prins en Willem Paul Logman
Strateeg
Jeroen Prins, Willem Paul Logman en Jaap de Jong
Opdrachtgever
Patrick Voskuilen, Brand Manager Cheese & Butter, FrieslandCampina
Film/Productiemaatschappij
Stijn Friso Jobse
Fotografie
Maurice Vinken
In samenwerking met
FrieslandCampina, Albert Heijn, Creative Chef, iRams, N8
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van FRIESLANDCAMPINA | HOLLAND MASTER
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van SLUIK. en Young Perfect
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Breng het nieuwe kaasmerk Holland Master, tevens hoofdsponsor van Museumnacht Amsterdam, op unieke wijze onder de aandacht.

Doelgroep

Zelfbewuste shoppers (35-65 jaar) die cultuur en goed eten waarderen.

Strategie/Concept

Een Hollandse Meester in de supermarkt? In Albert Heijn Museumplein wordt een Hollandse Meester onthuld in aanloop naar Museumnacht. De doordachte route voert de spanning op, tot het moment dat de kunsthistoricus het stilleven 'Ontbijtje' (F. van Dyck, 1613) onthult. Van dichtbij blijkt de Hollandse Meester een echt eetbaar stilleven te zijn. De illusie van 2D naar 3D wordt doorbroken wanneer de kaas letterlijk uit het doek wordt gehaald en de aanwezigen worden getrakteerd op Holland Master.

Media- en middelenstrategie

De instore activatie was onderdeel van de Museumnachtcampagne van Holland Master. Media verspreidden het bericht over de onthulling. In de winkel: rode loper, museumsetting, echt eetbaar stilleven, productsampling, merkmodellen en acteurs: historicus, beveiliging, hostesses.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen