Onthulling van een Hollandse Meester in Albert Heijn Museumplein

Onthulling van een Hollandse Meester in Albert Heijn Museumplein

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
FRIESLANDCAMPINA | HOLLAND MASTER
Bureau
SLUIK. en Young Perfect
Jaar
2015
Paginanummer
405

Doelstelling

Breng het nieuwe kaasmerk Holland Master, tevens hoofdsponsor van Museumnacht Amsterdam, op unieke wijze onder de aandacht.

Doelgroep

Zelfbewuste shoppers (35-65 jaar) die cultuur en goed eten waarderen.

Concept

Een Hollandse Meester in de supermarkt? In Albert Heijn Museumplein wordt een Hollandse Meester onthuld in aanloop naar Museumnacht. De doordachte route voert de spanning op, tot het moment dat de kunsthistoricus het stilleven 'Ontbijtje' (F. van Dyck, 1613) onthult. Van dichtbij blijkt de Hollandse Meester een echt eetbaar stilleven te zijn. De illusie van 2D naar 3D wordt doorbroken wanneer de kaas letterlijk uit het doek wordt gehaald en de aanwezigen worden getrakteerd op Holland Master.

Media- en middelenstrategie

De instore activatie was onderdeel van de Museumnachtcampagne van Holland Master. Media verspreidden het bericht over de onthulling. In de winkel: rode loper, museumsetting, echt eetbaar stilleven, productsampling, merkmodellen en acteurs: historicus, beveiliging, hostesses.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken