Ontdek onze niet-militaire functies

Ontdek onze niet-militaire functies

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
MINISTERIE VAN DEFENSIE
Bureau
Steam
Jaar
2018
Paginanummer
159

Doelstelling

Een zichtbaarheids-/wervingscampagne om duidelijk te maken aan de Nederlandse samenleving dat er ook burgers bij Defensie werken.

Doelgroep

Primair: de gehele Nederlandse samenleving.

Merkomschrijving

Van de 59.000 Defensie-medewerkers zijn er 17.000 niet-militair. En die spelen geen bijrol, maar vervullen een zeer belangrijke rol. Dus ook met jouw (burger)vakmanschap kun je bijdragen aan vrede en veiligheid.

Concept

IDEE: We laten actie-reactie zien. Een visueel een-tweetje tussen een kleine handeling van een niet-militair (burger) en een groter gevolg (op geheel andere plek). SCRIPT: We zien militairen en burgers achter bureaus. Op het scherm van de burger een Excel-sheet, kolommen en cijfers. Met een muisklik stuurt hij zijn document weg. Als reactie op deze handeling zien we de klep van een landingsvaartuig opengaan. Militairen stormen naar buiten.

Media- en middelenstrategie

Er wordt voor gekozen om de campagne stevig op tv neer te zetten. Met 420 GRP's, 75% 1+ en 50% 3+ een optimaal bereik. Verder de inzet van zes-seconden-bumper-ads op YouTube, branded content op het VICE-platform en sponsored articles op NU.nl.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken