Ontdek ‘Late Rembrandt’ online

KPN / N=5

Nominatie 2015

Bekijk deze campagne op pagina 84 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
KPN
Titel
Telecom/ICT-dienstverlening
Bureau
N=5
Account
Ralph Balk, Gonny Pullens
Copy
Thijs Bontje
Art
Daniel te Lindert, Peter Hebbing
Strateeg
Marc Oosterhout, Bastiaan Weers
Opdrachtgever
Aline van Keulen, Marjolein Drenth, Teun Verheij, Tim Nome, Celine Kortekaas
Film/Productiemaatschappij
Brenninkmeijer & Isaacs, Storm Postproduction
Editor
Taco Arts
Muziek
Good Sounds
RTV-producer
Guy van der Hoop
Fotografie
Minus Huynh
In samenwerking met
Rijksmuseum, Born05, CS Digital Media, The Online Company, Mindshare en Digined
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KPN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

Bekendheid geven aan het hoofdsponsorship van het Rijksmuseum én de tentoonstelling Late Rembrandt door KPN. Om daarmee de reputatie van KPN als merk voor alle Nederlanders te versterken. Het Rijksmuseum ondersteunen in zijn positionering als vernieuwend cultureel instituut. En tegelijkertijd helpen de tentoonstelling Late Rembrandt zowel off- als online groot te maken.

Doelgroep

Alle Nederlanders. KPN wil het Rijksmuseum en de tentoonstelling Late Rembrandt toegankelijk maken voor iedereen in Nederland.

Strategie/Concept

De tentoonstelling Late Rembrandt beloofde het culturele hoogtepunt van 2015 te worden. De meeste schilderijen van Rembrandt ooit in een tentoonstelling bij elkaar. Een tentoonstelling waar iedere Nederlander naar toe zou moeten kunnen. Dat is de kern van het concept, deze exclusieve tentoonstelling digitaal toegankelijk maken voor alle Nederlanders. Overeenkomstig de ambitie van het Rijksmuseum om een museum voor alle Nederlanders te zijn. Deze gedachte is samengebracht in het concept Ontdek 'Late Rembrandt' online. Op kpn.com/rembrandt kon elke Nederlander genieten van een exclusieve kunstgalerij, digitaal geanimeerde schilderijen, een kijkje achter het schilderij met röntgenfoto's, van een selfie een #etsie maken of genieten van een rondleiding door een bekende Nederlander. En omdat klanten en medewerkers 'een streepje voor' hebben bij KPN werden zij uitgenodigd om Late Rembrandt te bewonderen tijdens exclusieve avondopenstellingen. Zo heeft KPN heel Nederland de tentoonstelling laten ontdekken.

Media- en middelenstrategie

kpn.com/rembrandt vormde het centrale hart van de campagne. Ter ondersteuning hiervan is gekozen voor een geïntegreerde media-aanpak. Waarbij tv, radio, print, OOH en pr (incl. unieke live-uitzending van RTL Late Night onder de Nachtwacht) awareness creëerden. Online, mobile, social media en digitale OOH creëerden traffic naar de site en interactie. Klanten zijn persoonlijk uitgenodigd via mailings. Via interne communicatie werden alle medewerkers betrokken en geactiveerd.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen