Ongewoon. Ondernemend.

Ongewoon. Ondernemend.

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Bizner
Bureau
XXS
Jaar
2007
Paginanummer
258

Nominatie 2007

Doelstelling

Rabobank ontwikkelde het merk Bizner om een nieuwe generatie ondernemers in grootstedelijke gebieden te bereiken. Bizner is de eerste 100% online bank voor ondernemers. Doel van de campagne: 6000 nieuwe klanten.

Doelgroep

Ondernemers die zelf prima weten wat goed voor hen is. Wars van procedures, overbodig papierwerk, accountmanagers en hun goedbedoelde advies. Ze zijn ondernemer geworden om onafhankelijk te zijn.

Concept

Uit onderzoek blijkt dat deze doelgroep niet geïnteresseerd is in het zoveelste unieke product. Ze hebben gekozen voor de vrijheid van het ondernemerschap en willen daarin begrepen en erkend worden. Bizner brengt een ode aan hun vrijheid.

Media- en middelenstrategie

Communicatie legt het accent niet op de functionele eigenschappen van een online bank, maar de emotionele eigenschappen van het ondernemerschap. Tv en radio brengen een mentaliteit tot leven, interactieve marketing zorgt voor traffic naar de site. Alle communicatie van Bizner draagt bij aan de belofte ‘ongewoon ondernemend’.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken