Ondernemen = Vernieuwen

Ondernemen = Vernieuwen

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
RABOBANK
Bureau
180 Kingsday
Jaar
2019
Paginanummer
52

Nominatie 2019

Doelstelling

Behouden en versterken breinpositie van Rabobank als dé bank die het MKB helpt duurzaam en toekomstbestendig te groeien.

Doelgroep

MKB-bedrijven met 5 tot 50 werknemers.

Merkomschrijving

Rabobank heeft een leidende rol in het MKB, de motor van economische groei en welvaart. Daarom wil Rabo - als coöperatieve bank - ondernemers helpen groeien, maar dan wel op een duurzame, toekomstbestendige manier.

Concept

De crux van dit concept? Een campagne over duurzaamheid, zonder het woord duurzaam te gebruiken. Want uit onderzoek blijkt dat het begrip 'duurzaam groeien' meer deuren dicht gooit dan opent. Ondernemers moeten namelijk al zoveel. Daarom kiezen we ervoor om aan te sluiten bij iets waar ze dagelijks mee bezig zijn: Ondernemen = Vernieuwen. En deze campagne juicht dat toe. Niet alleen omdat vernieuwing leidt tot groei. Maar vooral omdat bijna elke verandering, van klein tot groot, tegenwoordig haast vanzelf leidt tot duurzamere, toekomstbestendige keuzes. Dat is onvermijdelijk en goed voor iedereen. En omdat ondernemers nu eenmaal meer aannemen van elkaar dan van een bank, hebben we korte films gemaakt van maar liefst 40 trotse ondernemers. Eigen klanten, waar we zelf op bezoek zijn gegaan om te achterhalen wat ze vernieuwen, hoe ze dat regelen en wat dat oplevert. Van schilderbedrijf tot scootmobiel-fabrikant. Zij geven allemaal, op hun eigen manier, het goede voorbeeld en de juiste inspiratie. Een content-gedreven campagne die ondernemers bij elkaar brengt.

Media- en middelenstrategie

In de Touch-laag inspireren we ondernemend Nederland via TV, online video, radio en Spotify om te vernieuwen en roepen we ze op om te leren van andere ondernemers. In de Tell-laag verdiepen we met maar liefst 40 zelfgemaakte ondernemersvideo's. Daarvoor gebruiken we de eigen Rabo-kanalen, social, remarketing en 1-op-1 communicatie via de lokale banken. In de Sell-laag gaan we nog een stap verder met bijeenkomsten in het land, de zogenaamde digitale werkplaatsen, en komen innovatie- en financieringsoplossingen steeds centraler te staan. Een doelgroepspecifieke always-on benadering hergebruikt de content tot ver na de campagneperiode. Wel zo duurzaam.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken