OMO Buitenspeel Bond

Unilever / LEMZ

award
Winnaar 2006

Bekijk deze campagne op pagina 260 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Unilever
Titel
OMO
Bureau
LEMZ
Account
Richard Juffermans, Nicolien Hosang
Copy
Johan Eleveld
Art
Peter de Lange, Kiona de Vries
Strateeg
Mark Woerde, Wendeline Sassen
Opdrachtgever
Wendy Kakebeeke, Robbert de Vreede, Frank Weijers
Film/Productiemaatschappij
Gr8films, regie: Job van As
Editor
Michael Horvers
RTV-producer
Gideon Rijnders
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Unilever
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van LEMZ
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving winnaars

Fast Moving

Doelstelling

Het merk OMO moet weer uitgenodigd worden in de harten van gezinnen in Nederland.

Doelgroep

Ouders van- en kinderen tussen 4 en 12 jaar.

Strategie/Concept

Nederlandse kinderen zijn binnenkinderen geworden. Terwijl 67% nog steeds het liefste gewoon buiten speelt. Vuil worden is daarbij onvermijdelijk en zelfs essentieel voor hun weerstand en ontwikkeling, zo blijkt uit onderzoek. Kortom: vuil is goed. Daarom heeft OMO in samenwerking met het NOC*NSF de OMO Buitenspeel Bond opgericht. De Bond laat kinderen op een aantrekkelijke manier spelen met sport waardoor er buiten altijd iets leuks te doen is.

Media- en middelenstrategie

In een 360° campagne werken we in een jaar vol activiteiten toe naar het eerste officiële Nederlands Kampioenschap Buitenspelen (NKB) op Papendal. De OMO Buitenspeel Bond gaat van start in oktober 2005 met een groots PR offensief op basis van onderzoek. Online worden vanaf dat moment ouders en kinderen geïnspireerd met leuke nieuwe spelletjes voor buiten. Vanaf februari 2006 is de Raad van Vies actief met het selecteren van clubjes die naar het NKB mogen komen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen