OMA’S

MCDONALD’S / DDB Amsterdam

Nominatie 2005

Bekijk deze campagne op pagina 462 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
MCDONALD’S
Titel
Happy Meal € 2,95
Bureau
DDB Amsterdam
Account
Christiaan van Mansfeld
Copy
Niels Westra
Art
Jakko Achterberg
Strateeg
Joris van Amerom
Opdrachtgever
MENNO VAN DER HOEVEN
Film/Productiemaatschappij
Yellow Fish
Editor
Martin Gould
Muziek
Massive Music ‘Keep on running’
RTV-producer
Marloes van den Berg
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MCDONALD’S
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DDB Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Positioneer het Happy Meal van McDonald’s als een zeer betaalbare manier om kinderen te verwennen.

Doelgroep

(Groot-)moeders van kinderen in de leeftijdscategorie van 3 tot 12 jaar oud: prijs- en kwaliteitsbewuste (groot-)moeders, die het leuk vinden om hun (klein-)kinderen zo nu en dan echt te verrassen en fors te verwennen.

Strategie/Concept

Een Happy Meal kost € 2,95 – en voor dat geld mag je nog kiezen wat je erin wilt ook! De campagne vertelt wat een enorme emotionele voldoening ze voor dat luttele bedrag kunnen krijgen, en laat zien hoe bijzonder kinderen een Happy Meal van McDonald’s vinden.

Media- en middelenstrategie

De campagne was geconcentreerd rond schoolvakanties, waarbij het uitzendschema twee doelen had: 1) het bereiken van ouders, via een brede zenderspreiding uitgezonden in de avonduren, zonder actie-tag-on; en 2) het bereiken van kids: met hoge frequentie exclusief uitgezonden op Jetix, specifiek ingekocht tijdens vakantieperiodes, inclusief actie-tag-on.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen