Old Amsterdam kaasletter pop up

WESTLAND KAAS - OLD AMSTERDAM / Westland Kaas

Nominatie 2017

Bekijk deze campagne op pagina 249 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
WESTLAND KAAS - OLD AMSTERDAM
Bureau
Westland Kaas
Opdrachtgever
Imke Smedema, Roos Verpalen, Annemarie Wanders
In samenwerking met
Styles Concepts, Boomerang, Etcetera, Mountain Design, Initiative
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van WESTLAND KAAS - OLD AMSTERDAM
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Westland Kaas
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

De sympathie van de Amsterdammers winnen door Old Amsterdam op een vernieuwende manier te binden aan een geliefde Nederlandse traditie.

Doelgroep

Amsterdamse genieters die houden van hartig en 't heerlijk avondje.

Strategie/Concept

Met Sinterklaas hebben steeds meer Nederlanders behoefte aan een hartige letter. Daarnaast is er vraag naar food als cadeau (gifting). Old Amsterdam opende daarom in de week voor sinterklaas een kaasletter pop up in de Kinkerstraat. Het hele alfabet incl een grachtenpandje werd ter plekke vers uit een stuk Old Amsterdam gestanst. De overgebleven kaasbrokken werden meegegeven en als een luxe cadeautje verpakt.

Media- en middelenstrategie

De opening was op 29 november voor pers, fans en buurtbewoners. De specifieke lokale doelstelling vroeg om lokale media: Facebook posts target Amsterdam, advertentie in Het Parool, opgevolgd door online en offline redactionele aandacht, lokale radio, moving billboards, Foodora met speciale sint bezorging en Foodbloggers kregen een letter met persoonlijk gedicht.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen