Old Amsterdam kaasletter pop up

Old Amsterdam kaasletter pop up

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
WESTLAND KAAS - OLD AMSTERDAM
Bureau
Westland Kaas
Jaar
2017
Paginanummer
249

Nominatie 2017

Doelstelling

De sympathie van de Amsterdammers winnen door Old Amsterdam op een vernieuwende manier te binden aan een geliefde Nederlandse traditie.

Doelgroep

Amsterdamse genieters die houden van hartig en 't heerlijk avondje.

Merkomschrijving

Old Amsterdam is een kaasmerk van familiebedrijf Westland. Sinds 1985 maken we oude kaas met succes volgens onze eigen regels.

Concept

Met Sinterklaas hebben steeds meer Nederlanders behoefte aan een hartige letter. Daarnaast is er vraag naar food als cadeau (gifting). Old Amsterdam opende daarom in de week voor sinterklaas een kaasletter pop up in de Kinkerstraat. Het hele alfabet incl een grachtenpandje werd ter plekke vers uit een stuk Old Amsterdam gestanst. De overgebleven kaasbrokken werden meegegeven en als een luxe cadeautje verpakt.

Media- en middelenstrategie

De opening was op 29 november voor pers, fans en buurtbewoners. De specifieke lokale doelstelling vroeg om lokale media: Facebook posts target Amsterdam, advertentie in Het Parool, opgevolgd door online en offline redactionele aandacht, lokale radio, moving billboards, Foodora met speciale sint bezorging en Foodbloggers kregen een letter met persoonlijk gedicht.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken