OLA WaterSpelen

Unilever / McCann Erickson/Momentum

award
Winnaar 2007

Bekijk deze campagne op pagina 330 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Unilever
Titel
Waterijs
Bureau
McCann Erickson/Momentum
Account
Mady Angelino, Eva Taytelbaum
Copy
Michiel Otting
Art
Leendert van der Plas
Strateeg
Ge Key, Corinne Genestay
Opdrachtgever
Willem Brandt, Joost Houben
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Unilever
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van McCann Erickson/Momentum
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie winnaars

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Ontwikkel en communiceer voor OLA en haar waterijs producten een communicatieplatform dat kinderen meer laat bewegen, enthousiast maakt over sport in het algemeen en Olympische Sporten in het bijzonder waarbij de OLA waterijsjes een belangrijke rol spelen.

Doelgroep

Primair kinderen van 6 tot 12 jaar met een aspiratieniveau naar boven toe. Secundair de ouders/verzorgers van deze kinderen.

Strategie/Concept

Voor kinderen geldt: met water wordt alles leuker. Mix OLA, NOC*NSF en water door elkaar en je krijgt de OLA WaterSpelen. Een zwembad vol spelletjes die gebaseerd zijn op onderdelen van de Olympische Spelen met een knipoog naar de ijsjes van OLA. Zo is er de RitsRaketRace, moet je in evenwicht blijven op een levensgroot ijsje bij het Twisterturnen, moet je onder drijvende ijsjes door zwemmen bij het Hordeduiken en roei je met je team zo snel mogelijk naar de overkant in een grote versie van het beroemde, blauwe schatkistje. De op water verzotte alle communicatie. De jaarlijks terugkerende HeartBeats spaaractie van OLA staat tevens in het teken van de OLA WaterSpelen. Op die manier kun je sparen voor geweldige spelletjes die allemaal met water te maken hebben zodat je thuis je eigen WaterSpelen kunt beleven.

Media- en middelenstrategie

De OLA WaterSpelen zijn 360 graden geïntegreerd ingezet. Een zeer brede mediamix met tv commercials en een tv programma, in samenwerking met Nickelodeon, als hoofdmedium. Ondersteund door een breed scala aan below-the-line uitingen, zoals POS materiaal, productverpakkingen, Game Cards, het OLA WaterSpelen bordspel en een kinderijskaart voor alle OOH verkooppunten. Materiaal voor in zwembaden zoals stickers, vaandels, vlaggen, onderwater-advertenties en blow-up’s. Free publicity bij diverse TV-programma’s en in magazines. En uiteraard online bannering en een eigen site vol met informatie en games over de OLA WaterSpelen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen