OHRA verovert huisdierenverzekeringsmarkt met klassieke strijd tussen hond en kat

OHRA verovert huisdierenverzekeringsmarkt met klassieke strijd tussen hond en kat

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
OHRA
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2017
Paginanummer
170

Nominatie 2017

Doelstelling

Nederland bewust maken en overtuigen van het nut van een huisdierenverzekering. En hierop verzilveren met de OHRA Huisdierenverzekering.

Doelgroep

Nederlanders met een hond of een kat.

Merkomschrijving

OHRA is de mobiele verzekeraar en de enige verzekeraar waar je het hele gezin inclusief je huisdier kunt verzekeren, voor zowel schade als zorg. OHRA is een mainstream toegankelijk merk en weet zich al jaren te onderscheiden met handige apps, relevante proposities en de directe no-nonsense mentaliteit.

Concept

In de campagne staat het bekende OHRA gezin, inclusief de hond (ook een volwaardig lid), centraal. De liefde voor de viervoeter wordt op de proef gesteld als er een kat in het gezin komt. De klassieke strijd tussen hond en kat laat zien dat de liefde voor je huisdier nog best wat onverwachte kosten met zich mee kan brengen. Gelukkig zijn viervoeters bij OHRA direct voordelig verzekerd.

Media- en middelenstrategie

Een TV-commercial (top 10 Gouden Loeki) wordt ingezet om het marktleiderschap in huisdierverzekeringen te claimen. De strijd tussen hond en kat wordt online vrolijk doorgetrokken met extra social content waarbij de ene keer de kat en de andere keer de hond aan het langste eind trekt. Ook worden folders en flyers in dierenklinieken verspreid om zodoende dierenartsen (influencers) en potentiële klanten in een vroegtijdig stadium van de customer journey te bereiken.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken