OHRA Campagne

OHRA Campagne

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
OHRA
Bureau
Doom&Dickson
Jaar
2011

Doelstelling

Na drie jaar de campagne 'de mensen van' het merk persoonlijker te hebben gemaakt, veranderen we van koers. OHRA werd weliswaar betrouwbaar en sympathiek gevonden, maar miste een scherp (merk)profiel. De productcampagne heeft plaatsgemaakt voor een overkoepelende merkcampagne die de no nonsens verzekeraar kleur moet geven met krachtige claims. Merk: Groei in merkvoorkeur en merkbekendheid. Business: De massamediale campagnes moeten bijdragen aan succesvolle salescampagnes.

Doelgroep

Zelfredzame consumenten die hun financiële basiszaken prima zelf kunnen regelen. Ze willen een goede deal, spenderen zo min mogelijk tijd aan verzekeringen en verwachten snelle foutloze service.

Strategie/Concept

Die ene keer dat je een verzekeraar echt nodig hebt, moet ie er ook echt voor je zijn en je probleem snel en goed oplossen. Maar juist op deze momenten falen veel verzekeraars. De campagne 'Direct geregeld' is gebaseerd op herkenbare inzichten van wat er allemaal mis kan gaan als een verzekeraar de dienstverlening niet op orde heeft. Dit vergroten we uit, met de nodige humor en impact. OHRA belooft het beter te doen, met duidelijke taal, begrijpelijke producten, efficiënte processen en supersnelle service. Bij OHRA weet je waar je aan toe bent. Bom-in-Eend: Deze campagne illustreert op een absurdistische wijze wat er gebeurt wanneer je -keer op keer- met de verkeerde mensen wordt doorverbonden. En waar dat uiteindelijk toe kan leiden. OHRA houdt het liever duidelijk, en zorgt dat je altijd direct geholpen wordt door de juiste persoon. Polisstress: Je wilt even uitzoeken welke zorgverzekeraar de beste polisvoorwaarden heeft en al snel beland je in een onoverzichtelijk oerwoud van polisvoorwaarden, waar je geen vat op kunt krijgen. Daarom heeft OHRA een adviesmodule ontwikkeld die direct duidelijkheid geeft.

Media- en middelenstrategie

De campagne maakte een vliegende start met TV, radio een grootse YouTube takeover. Overall mediastrategie: TV, radio en online.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken