In de campagne staat altijd een concrete propositie centraal die in slechts 3 woorden to-the-point wordt geformuleerd. Deze proposities worden groot gemaakt door het bekende OHRA stel; ze werken zich in de nesten waarna de OHRA-propositie uitkomst brengt: altijd herkenbaar en met een knipoog.
Door het herkenbare OHRA-stel, de luchtige tone-of-voice, OHRA-huisstijl, soundlogo en staccato belofte-formulering is de campagne al 5 jaar lang, altijd onmiskenbaar OHRA.
Het OHRA stel is inmiddels zeer populair; de afgelopen twee jaar bereikten alle campagnes zonder uitzondering de laatste 10 bij Gouden Loeki jaarverkiezing. Bovendien is de campagne commercieel succesvol, getuige de EFFIE-winst eind 2017.
Afgelopen jaar bewees OHRA dat de campagne nog veel rek bezit. Zo werd de markt voor huisdierenverzekeringen opengebroken, door ditmaal de hond en kat van het OHRA stel in de hoofdrol te zetten. Ook is het inmiddels gebruikelijk om elke campagne in social media door te trekken met gewaagde content, die veelal viraal gaat: het campagneconcept is van een 'TV-grid' naar een 'interactief videogrid' geëvolueerd.