OHRA. 5 jaar. Pech. Opgelost.

OHRA. 5 jaar. Pech. Opgelost.

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
OHRA
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2017
Paginanummer
452

Nominatie 2017

Doelstelling

OHRA omvormen van klassieke direct writer tot de meest mobiele verzekeraar van Nederland waar Nederlanders al hun verzekeringen direct zelf kunnen regelen, zonder randvoorwaarden, wachttijden of belemmeringen.

Doelgroep

Zelfredzame Nederlanders, die hun financiële zaken zelf willen en durven te regelen.

Merkomschrijving

In een markt die we kennen van de kleine lettertjes onderscheidt OHRA zich als toegankelijk merk met een no-nonsens mentaliteit. Waar veel verzekeraars zich verschuilen achter manifesten, 'Why's' en andere overtuigingen, is het bij OHRA altijd 'Direct Geregeld'. Bij OHRA kan je immers zelf al je verzekeringen regelen (zowel schade als zorg) door middel van de OHRA App en gelden er niet allerlei belemmeringen zoals gestuurde zorgkeuze.

Concept

In de campagne staat altijd een concrete propositie centraal die in slechts 3 woorden to-the-point wordt geformuleerd. Deze proposities worden groot gemaakt door het bekende OHRA stel; ze werken zich in de nesten waarna de OHRA-propositie uitkomst brengt: altijd herkenbaar en met een knipoog. Door het herkenbare OHRA-stel, de luchtige tone-of-voice, OHRA-huisstijl, soundlogo en staccato belofte-formulering is de campagne al 5 jaar lang, altijd onmiskenbaar OHRA. Het OHRA stel is inmiddels zeer populair; de afgelopen twee jaar bereikten alle campagnes zonder uitzondering de laatste 10 bij Gouden Loeki jaarverkiezing. Bovendien is de campagne commercieel succesvol, getuige de EFFIE-winst eind 2017. Afgelopen jaar bewees OHRA dat de campagne nog veel rek bezit. Zo werd de markt voor huisdierenverzekeringen opengebroken, door ditmaal de hond en kat van het OHRA stel in de hoofdrol te zetten. Ook is het inmiddels gebruikelijk om elke campagne in social media door te trekken met gewaagde content, die veelal viraal gaat: het campagneconcept is van een 'TV-grid' naar een 'interactief videogrid' geëvolueerd.

Media- en middelenstrategie

Het fundament van de mediastrategie wordt gevormd door tv en social media. Concrete proposities worden op specifieke momenten stevig ondersteund op televisie zodat OHRA op het juiste moment top-of-mind is. Deze awareness wordt in social media doorgetrokken met spraakmakende content. Radio en online display verzilveren de awareness met traffic richting de website.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken