Ode aan Epke

Ode aan Epke

Categorie
Actualiteiten
Adverteerder
CAMPINA
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2021
Paginanummer
56

Nominatie 2021

Doelstelling

Merksympathie én associatie van Campina met een sterke start verhogen.

Doelgroep

Actief Nederland (MV) in de leeftijd 20-65 jaar.

Merkomschrijving

Nummer één zuivelmerk van Nederland, Campina, wil heel Nederland veerkrachtig maken. Veerkracht begint met een sterke start van de dag. Met een goed ontbijt en een beetje beweging.

Concept

Al 7 jaar lang is Epke Zonderland campagneboegbeeld van Campina. Samen inspireren we Nederland om kracht te putten uit een sterke start. De Spelen van 2021 zouden Epkes laatste zijn. Campina grijpt dit unieke moment aan voor een emotionele Ode aan de man die liet zien dat een mens wel kan vliegen. Deze diepe buiging voor zijn carrière én succeswens komt precies op het juiste moment.

Media- en middelenstrategie

Om de impact van de Ode aan Epke te maximaliseren, kiezen we kanalen die emotie het beste overbrengen. De TV inzet, gefocust op Olympische Spelen content, zorgt voor zo hoog mogelijk bereik. Dit wordt aangevuld met OLV gericht op jongeren. Paid en owned social kanalen zijn aangewend om het NL-publiek hun waardering voor Epke uit te laten spreken. Het succes van de Ode is zo groot, dat zelfs gerenommeerde talkshows de content overnemen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken