Ode aan de praatpaal

MINISTERIE VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT / Reclamebureau Roorda

Bekijk deze campagne op pagina 357 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
MINISTERIE VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT
Bureau
Reclamebureau Roorda
Account
Joyce Stuurman en Hans Bauman
Copy
Edward van der Veen
Art
Roy Frencken en Joeri Jansen
Strateeg
Joost Baalbergen
Opdrachtgever
Angela Verkade en Karin van de Meeberg
Film/Productiemaatschappij
New AMS Film Company
Editor
Daan Ader en Tom Schrooten
Muziek
Daan Arens
RTV-producer
Marcel Ossendrijver
Fotografie
Jeroen Hofman
Illustraties
Dino Kho
In samenwerking met
Tabula Rasa
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MINISTERIE VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Reclamebureau Roorda
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Zorgen dat alle weggebruikers weten dat de praatpalen verdwijnen per 1 juli 2017 en dat ze goed voorbereid op weg gaan.

Doelgroep

Alle automobilisten van Nederland, met een accent op de wat oudere automobilisten die niet altijd hun mobiel in de auto meenemen.

Strategie/Concept

De praatpaal is al 57 jaar lang een reddingsboei langs de weg bij pech. Als je zoveel hebt betekend, dan verdien je een bijzonder afscheid. Daarom vroeg vanAnaarBeter Nico Dijkshoorn, Sanne Wallis de Vries en Ronald Giphart om mooie laatste woorden voor te dragen aan de praatpaal.

Media- en middelenstrategie

Om automobilisten te bereiken was radio in de ochtend- en avondspits ons belangrijkste medium. De wat oudere onder hen hebben we via huis-aan-huis-bladen bereikt en uiteraard hebben we ook online ingezet: link ads en social video (deze laatste alleen via organisch bereik, een krachtig en besmettelijk idee maakte dat mogelijk).

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen