Ode aan de praatpaal

Ode aan de praatpaal

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
MINISTERIE VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT
Bureau
Reclamebureau Roorda
Jaar
2017
Paginanummer
357

Doelstelling

Zorgen dat alle weggebruikers weten dat de praatpalen verdwijnen per 1 juli 2017 en dat ze goed voorbereid op weg gaan.

Doelgroep

Alle automobilisten van Nederland, met een accent op de wat oudere automobilisten die niet altijd hun mobiel in de auto meenemen.

Merkomschrijving

De overheid werkt aan een betere doorstroming en bereikbaarheid. vanAnaarBeter wil weggebruikers aansporen om goed voorbereid op weg te gaan en daar zo aan bij te dragen.

Concept

De praatpaal is al 57 jaar lang een reddingsboei langs de weg bij pech. Als je zoveel hebt betekend, dan verdien je een bijzonder afscheid. Daarom vroeg vanAnaarBeter Nico Dijkshoorn, Sanne Wallis de Vries en Ronald Giphart om mooie laatste woorden voor te dragen aan de praatpaal.

Media- en middelenstrategie

Om automobilisten te bereiken was radio in de ochtend- en avondspits ons belangrijkste medium. De wat oudere onder hen hebben we via huis-aan-huis-bladen bereikt en uiteraard hebben we ook online ingezet: link ads en social video (deze laatste alleen via organisch bereik, een krachtig en besmettelijk idee maakte dat mogelijk).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken