NVB Veilig bankieren

NVB Veilig bankieren

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Nederlandse Vereniging van Banken
Bureau
XXS
Jaar
2010

Nominatie 2010

Doelstelling

Internetbankierders in Nederland wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid m.b.t. veilig internetbankieren en de maatregelen aandragen die je kunt treffen om internetfraude te voorkomen.

Doelgroep

Nederlanders die internetbankieren

Strategie/Concept

Er zijn veel manieren waarop internetcriminelen te werk gaan. Het is dan ook niet mogelijk om in één korte boodschap uit te leggen wat je als consument moet doen om je te beschermen. De campagne werd daarom gebouwd op de gedachte: als je weet hoe ze opereren, kun je je ertegen wapenen. Daarvoor werd een spannende 12 minuten documentaire gemaakt over een internetcrimineel die zijn geheimen prijsgeeft.

Media- en middelenstrategie

Alle beschikbare middelen werden ingezet om ervoor te zorgen dat consumenten de documentaire konden zien. Via de online kanalen van de banken, free publicity en een spannende trailer op televisie werden mensen gestimuleerd naar veiligbankieren.nl te gaan. Bovendien werd de documentaire integraal op tv uitgezonden door TROS Opgelicht, werd een speciaal Youtube-kanaal ingericht en zette de ING narrowcasting in.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken