Om onze ambitieuze missie te lanceren, is een echt contract met de zon aangegaan op een reclamemast langs de A10. De zon zette met haar lichtstralen haar eigen handtekening. Dit was te volgen via een live feed op nu.nl, Telegraaf.nl en Nuon.nl. De live ondertekening is aan- en afgekondigd in 1/1 advertenties in dagbladen en doorgeplaatst in out-of-home advertising.
Als eerste bewijs van de nieuwe focus werd het Nuon Solar Rescue team gelanceerd. Het team laadt door middel van zonne-energie de lege telefoons van mensen op in parken, op stranden en op festivals. De activatie is ondersteund via YouTube, location based Facebook, PR, influencer marketing en moving billboards op locatie. De promofilm van het team is meer dan 112.000 keer bekeken. De activatie stond hiermee in de Google top 5 van meest virale campagnes van de maand augustus.
De apotheose van de campagne was de tv-spot 'Partner van de zon'. De spot is doorvertaald naar pre-rolls en radio. Parallel aan de TVC is de zonneportret-actie gestart. Via het Nuon magazine, de Facebook-pagina en de site worden mensen opgeroepen hun eigen relatie met de zon te fotograferen en in te zenden. Er zijn in totaal meer dan 5.000 foto's ingestuurd.
Na de campagne is de spontane bekendheid van Nuon als aanbieder van zonne-energie gestegen en de mensen die bekend zijn met de campagne hebben een grotere voorkeur voor Nuon als aanbieder van zonne-energie.