Als een van de grootste energiebedrijven in Nederland wil Nuon zich onderscheiden als de betrouwbare energieadviseur. Nuon werkt hieraan door diverse producten en diensten te introduceren, naast gas en stroom. Uiteraard zijn bekendheid, overweging en voorkeur van de afzonderlijke proposities en het merk van groot belang. Maar dit is niet voldoende. Energie is een low-interest categorie en kent een volwassen markt. Daarom zijn onderscheidendheid en likeability belangrijk, en liggen ook hier zware doelstellingen. Verder wil Nuon dit jaar duidelijk maken dat het onderdeel uitmaakt van het internationale Vattenfall. Met de verschillende campagnes heeft Nuon niet alleen gewerkt aan het succes van de afzonderlijke proposities, maar ook aan een hogere likeability van het merk. Resultaat is de hoogste bekendheid in de sector, een verhoging van de (toch al hoogste) merkoverweging, en verhoging van de (ook al hoogste) merkvoorkeur. Ook scoort Nuon als hoogste op de gewenste imagoaspecten. Ten slotte is een derde van Nederland bekend met Vattenfall.