Nu iets doen aan je pensioen. Nu wel. Nu niet.

Nu iets doen aan je pensioen. Nu wel. Nu niet.

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
PENSIOENFEDERATIE
Bureau
Nowsy
Jaar
2020
Paginanummer
218

Doelstelling

Jongeren bewust maken van het belang om nu al na te denken over pensioen.

Doelgroep

Jongeren tussen 25 en 35 jaar. In deze levensfase vinden veel veranderingen plaats. Zoals trouwen, huis kopen of een nieuwe baan.

Merkomschrijving

De Pensioenfederatie is de belangenbehartiger van 197 pensioenfondsen in Nederland.

Concept

Jongeren leven in het nú. Toekomst? Dat zien ze dan wel. Met een bewustwordingscampagne plaatsen we het onderwerp pensioen in de wereld van jongeren.
Dit doen we door te laten zien dat er veel momenten zijn waarop je NIET aan je pensioen hoeft te denken. En een paar momenten dat je dat WEL moet doen. We framen de Nu Niet-, Nu wel-momenten met de CTA: 'Nieuwe partner, baan of huis? Ga dan naar nuietsdoenaanjepensioen.nl. Daar vind je o.a. korte animaties en een podcastserie waarin we alles vertellen wat je moet weten over het Pensioen.

Media- en middelenstrategie

Met een campagne die bestaat uit korte nu niet-/nu wel-aanjaagvideo's voeren we een online en social campagne (paid & owned) getarget op momenten en de doelgroep. De site geeft jongeren meer informatie over de momenten in hun leven die belangrijk zijn om even stil te staan bij hun pensioen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken